woensdag 18 november 2015

Dingen die beautybloggers stiekem ook niet doen

Beautybloggers verkondigen misschien wel veel, maar stiekem doen we ook niet alles wat we zelf beweren. We zeggen bijvoorbeeld wel dat je op tijd en stond bijvoorbeeld je wenkbrauwen eens moet bijwerken om het model erin te houden ... Wel, op sommige momenten heb ik echt gewoon geen zin en tijd om dat te doen. Resultaat ? De volgende keer dat ik het wel doe, spendeer ik er veel te veel tijd aan om toch maar mijn mooie vorm terug te krijgen. En er zijn nog zo'n dingen die beautybloggers zeggen maar eigenlijk het ook niet doen ...


Wat dacht je van je gezichtsverzorging ? Als ik een avondje ben weggeweest, ben ik veel te moe om 1075252 producten te gebruiken. Ik ga niet met make-up op slapen, dat nooit (echt NOOIT, geloof me). Mijn micellair reinigingswater is dan heilig : haalt zowel je gezichts - als oogmake-up eraf. Binnen de 5 minuten lig je in je bed. Uiteraard zorg ik er wel voor dat 's anderdaags een goede dagcrème opgesmeerd wordt (mijn huid wordt makkelijk wat droger na het reinigen maar kan het niet opbrengen om midden in de nacht te wachten tot mijn nachtcrème is ingetrokken, haha!).

Je nagels elke week lakken. Nog zoiets. Normaal gezien is zondagavond mijn nagellakavondje. Maar in het labo is het handschoen aan, handschoen uit. Maal 50 op een dag. Maandagavond kom ik dus al thuis met gechipte nagellak. En dat na 1 dag. Resultaat : er kunnen al eens wat weken tussen zitten tussen 2 nagellakavondjes. Als ik in de mood ben en zin heb op mijn nagels te lakken. Ik weet toch dat het geen hele week mooi blijft zitten. Daartegen is gel nagellak wel beter !


Primer aanbrengen, het is een product dat niet iedereen gebruikt maar waar wij wel van zeggen dat al de rest hierdoor beter blijft zitten. En toch ... Ik betrap me er zelf op dat ik meestal geen primer aanbreng voordat de rest van mijn gezichtsmake-up erop gaat. Waarom ? Luiheid ? Geen zin ? Wie zal het zeggen. Ik merk wel duidelijk een verschil als ik een primer aanbreng hoor, ik ga niet zeggen dat het opeens niet meer werkt. Maar het is WEER een extra stap 's morgens en geloof me : hoe minder ik 's morgens moet doen, hoe beter.

Wekelijks je kwasten wassen. Hét rotklusje in de beautywereld, echt stipt op 1. Ik kan het niet genoeg zeggen om minstens 1 keer per week je kwasten te wassen. En toch slaag ik er niet in om dat zelf te doen. Het duurt te lang (zeker als je dan al een aantal kwasten verzameld hebt in je 'beautycarrière') en het is gewoon zo ... een rotklus ! Ik kan het moeilijk anders omschrijven maar jullie weten wel wat ik bedoel. Nochtans voorkomt het heel wat huidproblemen. Make-up & bacteriën gaan zich ophopen in je kwasten, resulterend in puistjes en andere onzuiverheden op je huid. Dus ja ... Het is voor een goed doel maar het komt er niet altijd van.

Op wat betrap jij beautybloggers nog ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten