vrijdag 20 november 2015

Kiko Pigment Loose Eyeshadow 'Light Taupe'

Dat ik graag met pigmenten werk, hebben jullie in verschillende looks en filmpjes al kunnen zien. Het enige nadeel ? Ze werken enorm slordig en als je niet oppast, ligt heel je make-up tafel onder het pigment, met lekker schrobben en schoonmaken tot gevolg. En dat is nu iets waar we geen zin in hebben 's morgens, let's be honest. En toch ... Ik heb het er wel voor over.



De eerste pigmenten die ik kocht, waren die van MAC. Een investering want uiteindelijk betaal je er toch een flinke duit voor. Het voordeel : je komt met een pigment je leven lang toe. Pigmenten zijn puur, iets helemaal anders dan een oogschaduw. Pigmenten hebben de beste pigmentatie dat je je kan voorstellen, daarom hun puurheid. En wat zijn ze mooi ! Al die verschillende kleurtjes ! Niet veel later kwam Essence ook met hun pigmenten uit (daar heb ik er geen van geprobeerd) maar ook Kiko heeft prachtige pigmenten in zijn assortiment zitten.



Deze kleur Taupe van Kiko ziet er zo mooi uit ! Ook al lijkt hij niet echt helemaal taupe. Op onderstaande swatch vind ik 'em meer goud-parelmoerig lijken, of ligt dat alleen aan mij ? De pigmentatie is dik oké, zeker omdat het zo'n lichte kleur is. Een klein nadeeltje ? Ik kan hier en daar toch wel wat glitter opmerken.




Aan de bovenste foto's kan je zien dat het pigment op het oog echter niet zo schitterend is. Ik bracht 'em aan op het hele ooglid maar daar is bijna niks meer van terug te vinden. Het geeft een lichte waas van kleur maar als je het combineert met wat donkere kleuren, dan kan je er wel een lichte smokey eyes mee maken, geschikt voor overdag (dat is toch wat ik deed).

Op zich vind ik het pigment niet verkeerd maar ik heb al betere pigmenten gehad. Ik durf misschien wel te zeggen dat sommige oogschaduws beter gepigmenteerd zijn dan dit. Als je van een waasje van kleur houdt, dan is dit wel een pigment voor jou ! Je kan er een hele natuurlijke ooglook mee maken, ideaal voor de 'no make-up' make-up look !

Kiko pigmenten kan je op de site vinden voor €2,90 per stuk.

Vind jij zo'n losse poeder handig ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ik heb zelf nog nooit een pigment gebruikt, lijkt me zo moeilijk om mooi aan te brengen! Deze is inderdaad wat teleurstellend qua pigmentatie.

    BeantwoordenVerwijderen