zondag 13 december 2015

Tip van de week : setting spray

Dat je make-up lang moet blijven zitten, is algemeen geweten. Gedurende de dag kan je wel wat bijwerken maar ben je zoals ik, dan heb je daar niet echt de tijd voor. Om te voorkomen dat mijn make-up verandert gedurende de dag, gebruik ik allereerst een primer om mijn foundation heel de dag goed te laten zitten. Het heeft als het ware een soort ondergrond om aan vast te grijpen. Voor oogschaduw net hetzelfde : een oogschaduwbasis zorgt ervoor dat alles goed blijft zitten. Dit doe je eigenlijk voordat je je make-up aanbrengt. Maar er bestaat iets wat je erna kan aanbrengen : setting spray.




Een setting spray is als het ware haarlak voor je make-up. Haarlak fixeert je haar zodat het geen enkele kant opkan. Dat doet een setting spray ook. Ik heb lang gedacht dat het gewoon water was dat duur verkocht werd. Tot ik niet zo lang geleden mijn make-up liet doen door een visagiste en zij een setting spray gebruikte om mijn make-up beter te laten zitten. Ze zei dat ze het zelf geprobeerd had : gewoon water versus een setting spray en dat het resultaat duidelijk te zien was. Dus sindsdien is dat fabeltje van 'gewoon maar water' uit mijn gedachten verdwenen en zie ik dit dus als een apart product !

De bekendste setting spray is die van Urban Decay : de De-Slick. Laat dit nu een merk zijn dat hier niet zomaar te verkrijgen is. Wat dacht je van de MUA Pro-base Fixing Mist ? Gewoon bij Kruidvat te koop en helemaal niet duur ! Zelf heb ik nog steeds geen setting spray in huis maar gebruik mijn Evian waterspray om mijn make-up te setten. Werkt op zich ook heel goed als je niet echt een apart product daarvoor wilt kopen. Maar nu ik weet dat het niet zomaar water is, wil ik toch wel eens kijken naar goede setting sprays. Ik kan beginnen met die van MUA maar heb jij aanraders, dan hoor ik het graag !

Een bijkomend voordeel van een setting spray is dat het ook zorgt voor een minder cakey effect. De vloeistof zal het teveel aan poeder absorberen zodat je een glad canvas (aka : je gezicht) krijgt. Ideaal als je iets te veel hebt gepoederd. Twee vliegen in 1 klap dus !

Gebruik jij setting sprays ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten