vrijdag 26 februari 2016

Beauty irritaties

Irritaties zijn er in het dagelijkse leven zowat elke dag: de regen en de wind, de outfit die toch net niet dat is en … oh ja : ook enkele make-up irritaties. Ik heb ze niet vaak en probeer me er niet al te veel aan te storen, maar toch heb ik er enkele waar ik alleen nog maar meer gefrustreerd van raak als ik ze zie. Ik lijst er enkele vandaag op en wie weet, herken je er zelf ook wel een paar !


Creasen van oogschaduw
De irritatie die veruit op nummer 1 staat, is het in de lijntjes kruipen van oogschaduw. Wie al wat langer mijn blog leest, weet dat ik al een aantal oogschaduwbasissen heb uitgeprobeerd die, tevergeefs, het niet konden waarmaken : mijn oogschaduw heel de dag mooi laten zitten. Ik heb vettige oogleden en vet en poeder gaan nu eenmaal niet samen. Tot ik de oogschaduwbasis van NARS tegenkwam (LINK) en een hele nieuwe wereld ging voor mij open. Maar je kent het vast wel : je doet in de morgen heel veel moeite om een mooie ooglook te maken, kom je na de middag tot de conclusie dat alles in de lijntjes gaat zitten. Dan had je beter nog 10 minuten langer kunnen slapen.

Glanzen
Glans op je gezicht is mooi. Het geeft je een gezonde en frisse uitstraling. Het is niet voor niets dat ze highlighters verkopen! Het is wel te zeggen : glans op bepaalde delen van je lichaam is mooi, niet all over. Je voelt het al aankomen : naast mijn vettige oogleden heb ik ook een vette tot gecombineerde huid. Het is moeilijk voor mij om mijn huid heel de dag mat te houden. Ik is moeilijk om goede producten te vinden om me helemaal mat te houden. Ik gebruik én primer én een matterende foundation én matterende poeder. Ik heb mijn lievelingscombinatie ondertussen gevonden en daar ben ik enorm blij om. Maar het is frustrerend om te producten uit te proberen die claimen je huid mat te houden en het toch niet doen.


Nagel afbreken
Oh ja: nagels die afbreken. Het is zo cliché om op dat vlak een meisje te zijn : wij beginnen te gillen als er een van onze nagels afbreekt (niet echt hoor, haha!). Maar toch : het is zowat het irritantste dat er is. Je ‘spaart’ voor mooie lange nagels en je staat op het punt om je nagels te lakken, breekt er gewoon eentje af zodat je de rest moet kortwieken. Aarrrgh! Nu ikzelf in het labo sta, is het niet zo handig om lange nagels te hebben. Ik heb een vijl mee voor noodgevallen als er toch eens eentje afbreekt (want het laatste wat je wilt, is met afgebroken nagels rondlopen). 

Pluizig haar
Je kent het wel : heb je net 558666 uur in de badkamer gestaan om je haar en make-up deftig te krijgen, zet je nog maar 1 stap buiten de deur en je haar gaat al pluizen. Dan vraag je jezelf af waarom je ook weer zoveel moeite hebt gedaan, waarom je hebt staan zwoegen om je haar prachtig te krijgen ? Ik vraag het me elke keer af als het regent. Mijn haar krult bij de minste vochtigheid buiten. Dus staat er regen op het menu tijdens de week, dan gaat mijn haar gegarandeerd in een staart of knot, gewoon om de blik in de spiegel te vermijden en mezelf een kleine zenuwinzinking te bewaren.

Welke irritaties kom jij al eens tegen ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten