zondag 14 februari 2016

Valse wimpers : waar te beginnen ?

You love it or hate it : valse wimpers. Of je draagt ze elke dag/bij gelegenheden of je denkt er niet aan om het ook maar 1 keer te dragen. Het heeft bij mij lang geduurd eer ik de stap waagde naar het dragen van valse wimpers. Telkens keek ik hoe andere YouTubers het aanbrachten en was ik verbaasd dat het een look zo anders kon maken. Een gewone neutrale ooglook kreeg opeens iets heel glamoureus. Dat wou ik ook ! Ik zag alleen enorm op tegen het knoeien met  de wimperlijm, het drogen, om nog maar te zwijgen over geknoei met aanbrengen. Ik zag het mezelf niet doen, laat staan elke dag. Maar toch schraapte ik al mijn moed bij elkaar en probeerde ik het op een avond en eigenlijk … viel het klungelen echt goed mee. Het is even oefenen, dat is waar; maar eenmaal je het een beetje door hebt, is er niets moeilijk aan. Het aanbrengen is een ding, het kiezen tussen al de verschillende stijlen is een ander. Waar begin je ?



Laat me beginnen om te zeggen : er zijn geen regels. Net zoals met make-up draag je zelf wat je mooi vindt. Ga je het liefst voor natuurlijk ? Geen probleem. Kies je liever voor wimpers met veel lengte en volume ? Ook goed. Het is maar wat jij het mooist bij je vindt passen. Maar ik kan me voorstellen dat het soms wat overweldigend is met al die verschillende stijlen in de winkel. Welke moet je in godsnaam kiezen ?

Spijtig genoeg is daar niet meteen een antwoord voor. Het is een beetje trial and error. Ik heb ook een aantal keer verkeerde wimpers gekocht (maar dat wist ik achteraf pas). Ik heb van mezelf kleine ogen dus bombastische wimpers staan al snel ‘te’ bij mij. Ook zag het er gewoon niet natuurlijk uit met als gevolg dat ik eigenlijk maar een rare oogopslag kreeg. Maar dat kom je pas te weten als je het gewoon eens geprobeerd hebt. Ook wist ik niet goed van welk merk ik moest kiezen. Ging ik voor goedkope gaan of toch liever ietsje duurder proberen ? Goedkopere wimpers hebben al snel een heel dik, plastic bandje waar je moeilijk mee kan werken. Je moet als het ware je wimperbandje flexibel maken zodat het mooi de vorm van je wimpers aanneemt. Doordat het redelijk stug is, is dat wel wat moeilijker.


Mijn favoriete merk is toch wel Eyelure en Ardell (te koop bij Kruidvat!). Het zijn beiden bekende merken en dat is niet voor niets. Kwalitatief zijn ze een van de beteren. Ze brengen makkelijk aan en hebben geen plastic wimperbandje waardoor het makkelijk de vorm aanneemt van je oog. Ook maken ze prachtexemplaren (vooral de Whispies zijn mijn favoriet!). Vooral Ardell staat in Amerika bekend als een van de betere nepwimpers te zijn en nu ze in Kruidvat ook te verkrijgen zijn, is dat alleen maar goed voor ons !

Welke soorten nepwimpers draag jij ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten