maandag 15 februari 2016

Essence Long Lasting Nude Lipstick 'Cool Nude'

Dé lipstick die ik tegenwoordig overal voorbij zie komen, is MAC 'Faux'. Kylie Jenner is er mee gestart en echt iedereen vloog naar de MAC store om 'em te halen met het bijbehorende lippotlood 'Soar'. Ze waren wekenlang uitverkocht, niet eens meer in stock. De kleur is niet zomaar je typische nude, het is eerder aan de bruine kant met een paarse ondertoon. Aangezien een MAC lipstick toch een prijskaartje heeft, wilde ik eerst een dupe gaan zoeken om te kijken of de kleur mij eigenlijk wel staat. Liever dat dan 'em te kopen om dan achteraf te beseffen dat het eigenlijk toch niet zo mijn kleur is. Ik hoorde van een aantal mensen dat Essence 'Cool Nude' een goede look-a-like was, dus ging ik deze zoeken bij Kruidvat.



En ja hoor : daar lag hij te pronken in het Essence schap. Ik had de voorlaatste, dus vele mensen weten ondertussen dat deze een mogelijke dupe kan zijn voor de bekende MAC lipstick. Normaal gezien zou ik niet direct naar zo'n kleur grijpen maar ik was op een missie en wou deze heel graag eens uittesten om te zien of deze 'bekende' kleur mij wel zou staan. Zo niet : dan was ik niet al te veel geld kwijt en weet ik dat ik 'em nooit meer moet dragen.


Essence heeft een hele tijd terug de verpakking van hun lipsticks aangepast en wat vind ik ze er leuk uitzien ! De verpakking weerspiegelt als het ware de kleur binnenin, wat heel handig is als je deze tussen de rest van je lipsticks legt. Zoals ik al eerder zei : het is een bruine tint met een paarse ondertoon. Het is geen matte lipstick, een glansje kan je toch wel opmerken.




Ik vind de lipstick absoluut niet verkeerd ! Hij is ietsje donkerder dan mijn eigen lipkleur en het is even wennen aan het bruine in de lipstick maar ik vind 'em absoluut niet mis. Hij voelt heel comfortabel aan op je lippen, ook al is 'ie long lasting en is de kans groot dat formule van de lipstick je lippen uitdroogt. Na een hapje en drankje moet je 'em helaas wel bijwerken.

De Essence Long Lasting Nude lipsticks kan je vinden bij Kruidvat voor €2,39 per stuk. Ze kan uit zo'n 5 tinten kiezen.

Wat vind jij van deze lipstick?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: