zondag 13 maart 2016

Make-up online bestellen

Wat is er nu leuker dan beautyproducten te gaan shoppen ? Call me weird, maar ik vind het enorm leuk om in de winkels op zoek te gaan naar de nieuwste, interessantste producten om mee te nemen naar huis en te testen. De producten fysiek in je handen hebben en ze echt kunnen bekijken en swatchen heeft meerdere voordelen : je ziet de kleuren in het echt, je kan het product inspecteren en in de winkel beslissen of het echt wat voor jou is. En de buit mee naar huis nemen, geeft je een voldaan gevoel. Maar kan het ook makkelijker ?




Uiteraard ! Wat dacht je van make-up online te bestellen ? Je hoeft je bed/zetel niet uit, je kan gewoon in je meest comfy outfit en messy bun dingen beginnen bestellen (wat nogal gevaarlijk is aangezien je winkelmandje snel volgeraakt!). Want dat is ook weer een voordeel van webwinkels: ze zijn 24/7 open en je hebt zowat 48945688 webwinkels die allerlei beautyproducten verkopen. Gemakkelijk toch ?! Alhoewel, er zijn ook wat nadelen verbonden aan online make-up bestellen…

Allereerst, de meest pain in the ass : de verzendingskosten. Als we in onze buurlanden bestellen, valt het nog (relatief) mee. Maar als je het wat verder gaat zoeken, betaal je al stukken van mensen. Het is best dat je dan alles besteld wat je nodig hebt, dan zijn de verzendkosten toch iets van gerechtvaardigd. Hoe vaak heb ik al niet een winkelmandje volgeladen om dan tot de constatatie te komen dat de verzendkosten eens zo duur waren. Pff ..

Een van de grootste problemen van het online bestellen : de kleuren. Voor de verzorgingsproducten is het eigenlijk geen probleem : een scrubje of body lotion is basic: het enige wat écht kan tegenslagen, is de geur maar de meeste merken zorgen er wel voor dat hun verzorgingsproducten goed ruiken. Wat het lastigste is, is de make-up. Ik koop heel weinig (nieuwe) foundations online aangezien ik nooit exact de kleur weet. De kleur op mijn computerscherm weerspiegelt nu eenmaal niet exact de kleur in real life. Bij foundations die ik heb en waar ik een back-up van wil, zou ik het nog wel doen aangezien ik mijn exacte kleur weet. Maar dan nog sta ik er wat sceptisch tegenover. Hetzelfde met oogschaduw en lipkleuren. Hoe vaak google ik niet de exacte kleuren om te weten hoe ze er in het echt uitzien.  En dan nog is het niet de kleur die je verwacht als je ‘em binnenkrijgt.


Het is moeilijk om de juiste kleuren op foto vast te leggen (hey, is zowat het moeilijkste aan beautyblogger zijn!) dus ik snap inderdaad dat de kleuren op de site niet exact de kleuren zijn in het echt. De grootste tip die ik je hier kan meegeven : google op voorhand je producten. Kijk naar de swatches van andere mensen, zoek naar mensen met een gelijkaardige huidskleur en kijk hoe het bij hen staat. Op basis daarvan kan je uitmaken of de kleur al dan niet voor jou weggelegd is. Ik doe het dikwijls als ik online bestel, ik ben er vaak een paar uur zoet mee, haha ! Het is geen garantie dat je ook effectief de kleur zal krijgen die je verwacht; ik heb ook al een paar teleurstellingen meegemaakt. Het is nu eenmaal op goed geluk dat je moet bestellen op internet maar op voorhand opzoeken, helpt wel om te veel teleurstellingen te vermijden.

Koop jij veel make-up online?

Stay gorgeous !


Anke

1 opmerking:

  1. Met foundations enz is het heel handig als je je MAC kleur weet! Veel swatches kijken inderdaad. Ik shop graag online!

    BeantwoordenVerwijderen