maandag 14 maart 2016

Sleek Oil-Free Mattifying Primer

Tegenwoordig is het gezichtsprimer al wat de klok slaagt. Ik wil mijn make-up gedurende de dag mooi laten zitten zonder te beginnen glanzen. Een hele opgave als je een vette tot gecombineerde huid hebt. Ik heb de voorbije maanden talloze producten uitgeprobeerd en combinaties gemaakt met verschillende foundations om te weten te komen welke combinatie nu echt goed werkt. De beste combinatie is nog altijd mijn MAC Pro Longwear foundation met mijn MAC Prep & Prime primer. Deze combinatie werkt fantastisch maar aangezien dat MAC toch wat aan de prijzige kant is, wilde ik een andere primer proberen. Sleek is sinds een aantal maanden te koop bij Lookiss by Di. Ik had nog een cadeaubon dus ik besloot dat dat de ideale gelegenheid was om ‘em eens mee naar huis te brengen.


Het eerste wat me opviel : wat is het een klein tubetje ! Hoe ik ook mijn MAC primer gewoon was (een lange zwarte tube), hoe klein is dit ! Die van MAC bevat 30 ml, die van Sleek 15 ml. Een heel verschil in hoeveelheid en dus ook hoe snel je erdoor zal gaan. De prijzen zijn ook navenant natuurlijk: voor die van MAC betaal je al snel iets in de €30, deze van Sleek kostte €11,95.




Deze primer bevat siliconen dus als je daar gevoelig aan bent, zou ik deze skippen. Ik breng de primer niet over heel mijn gezicht aan, alleen op de plekken waar ik het snelst begin te glanzen : mijn T-zone (neus, kin en voorhoofd). Andere primers die ik al geprobeerd heb, reageren met mijn huid. Deze ... Reageert met mijn foundation ! Laat het me even uitleggen : een primer is zoals een barrière tussen je huid en je foundation zodat de oliën van je huid je foundation niet ruïneren. Een primer zorgt ervoor dat deze oliën gecontroleerd worden zodat het geen invloed heeft op het uitzicht van je foundation zodat alles perfect op zijn plek blijft zitten gedurende de dag. De primer reageert dus met je huid. Maar deze van Sleek reageert met de soort foundation die ik opdoe. Ik heb een aantal foundations waar ik weet dat ze me mat houden gedurende de dag, met of zonder primer. Wanneer ik deze van Sleek onder zo'n foundation gebruik, begin ik na een paar uur gelijk te glanzen, ook al weet ik dat de foundation mat blijft gedurende de dag ! Hoe raar, dat is absoluut niet het nu van een gezichtsprimer !

Ik heb hele gemengde gevoelens over de primer. Hij vult alle oneffenheden in mijn gezicht wel op zodat de foundation goed aanbrengt. Hoe de foundation aanbrengt ... Een droom! Dus deze kant van de primer vind ik meer dan oké. Toch zorgt hij ervoor dat mijn matte foundations beginnen te glanzen, wat uiteraard niet zou mogen aangezien een primer geen effect mag hebben op een foundation. Ik heb al verschillende combinaties van foundation-poeder geprobeerd met deze primer maar voorlopig zit de gouden combinatie er nog niet bij. Ik deed de test en gebruikte voor een paar dagen een andere primer, daar was geen probleem mee. Zoals ik al zei : gemengde gevoelens ...

De Sleek Oil-Free Mattifying Primer kan je vinden online of bij Lookiss by Di.

Welke primer is jouw favoriet ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Mmm... jammer! Ik heb tot nu toe ook nog geen primer gevonden die mij echt bevalt en deze van Sleek ga ik dus niet aanschaffen, misschien toch maar een kijkje nemen bij MAC :).

    BeantwoordenVerwijderen