vrijdag 29 april 2016

Laino Green Clay Paste

Een beetje me time kan nooit kwaad, zeker als je in een drukke periode zit. Even relaxen met een goed boek, een goede film of een warm bad kan zo'n deugd doen ! En een warm bad, daar kan ik zo van genieten. Doe daar nog eens een scrubje en een maskertje bij, en ik ben helemaal tevreden. Ik gebruik altijd gezichtsmaskertjes die mijn huid diep reinigen. Ik heb een vette huid dus ik moet deze goed reinigen om het zo puistloos mogelijk te houden, om nog maar te zwijgen over de vele mee-eters. Een kleimasker is dus het beste daarvoor. Deze van Laino zag er me heel interessant uit, dus ik probeerde 'em uit!


Je kent het merk niet? Je bent het nog nooit tegengekomen ? Ik kocht het bij Dille & Kamille in Leuven ! Buiten verschillende accessoires voor in de keuken, hebben ze ook een heel gamma aan zepen en maskertjes. En laat nu net dat hoekje van de winkel zijn dat me het meeste aansprak. Ik had sowieso een nieuw maskertje nodig aangezien het vorige op was (jep, ik gebruik dingen op !). Kleimaskers hebben me altijd goed geholpen om mijn huid redelijk 'zuiver' te houden. Je had er maskertjes die je zelf nog kon bereiden maar ik koos voor de kant en klare versie.

Dus op een zaterdagmiddag, toen ik even nood had aan me time, liet ik een warm badje lopen, deed er een Lush bruisbal in en zette ik niet alleen mijn haar maar ook mijn gezicht in een maskertje. Voordat ik een maskertje aanbreng, scrub ik altijd eerst mijn gezicht zorgvuldig zodat alle dode huidcellen weg zijn. Het heeft geen nut om een maskertje aan te brengen op dode huidcellen, ze zijn dood voor iets en nemen dus niets meer op van ingrediënten. Met een kleimasker is het belangrijk om het maskertje compleet te laten drogen zodat de werkzame stoffen diep in je huid dringen. Dus het beste wat je kan doen; is je gezicht scrubben, maskertje aanbrengen en daarna lekker onderuitzakken in bad (of in de zetel als je niet per se een bad hebt/wilt nemen). Een tiental minuutjes is meestal genoeg om het masker te laten drogen. Voor 10 minuten heb je even geen sociaal contact nodig, je ziet er namelijk uit als een olijfgroen buitenaards wezen (voor de volledigheid kan je ook altijd 2 schijfjes komkommer op je ogen leggen).



Gewoon achteraf even afspoelen en klaar ! Wacht niet tot het masker volledig droog is, het zal namelijk je huid uitdrogen en irriteren. Een mooi midden tussen droog en toch-nog-een-klein-beetje-plakkerig is eigenlijk precies goed om het er af te wassen. Mijn huid heeft nog nooit zo schoon aangevoeld ! Nadien even hydrateren met een goede gezichtscrème et voila. Ik heb al vele maskertjes geprobeerd maar deze is bij deze gekroond tot mijn favoriet. En het is een grote knijptube in vergelijking met sommige andere maskers. Deze kan je namelijk ook voor je hele lichaam gebruiken als je een diepe reiniging wilt. Hij is parabeenvrij en er zit geen fenoxyethanol in, wat een bewaarmiddel is dat eigenlijk niet zo goed is voor je huid. Ik ben fan !

De Laino Green Clay Mask kan je vinden bij Dille & Kamille voor €8,95.

Welk maskertje is jouw favoriet?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten