vrijdag 13 mei 2016

Catrice Prime & Fine Contouring Palette

Naast het contouren en highlighten kan je niet meer naast zien. Een strakkere jukbeen of een fijnere neus is zo bijgewerkt met een klein beetje donker poeder toe te voegen op de juiste plaatsen op je gezicht. Het hoeft al lang geen duur poeder meer te zijn. Mijn geliefde Sleek Contour kit gebruik ik nog steeds met heel veel liefde maar ik heb wel eens wat afwisseling nodig. Aangezien dat Catrice recent een contourpaletje in hun assortiment heeft gestoken, wilde ik dit met alle plezier uitproberen.


Ik kocht de kleur 02 Warm Harmony, wat de donkerste variant van het contourkitje is. Ik ben niet heel erg wit en wil dat mijn contour toch een beetje te zien is, dus bij deze : ik ging ietsje donkerder. Met alles kan gewerkt worden ! De highlighter neigt naar de gele kant met een mooie parelmoerige glans erin. Ik koop meestal neutrale highlighters, ik ben niet echt voor de gele of voor de rozige variant maar het leek me wel eens leuk om uit mijn comfort zone te stappen.





Wat voor mij belangrijk is bij een contourkleur, is dat 'ie niet te warm (oranje) is. Contourkleuren zijn meestal naar de koelere kant, meer assigbruin dan echt een oranje kleur. Vaak hebben goedkopere merken dat wel dat ze veel te oranje zijn maar aan de swatch te zien, is 'ie wel koel genoeg. Wel, op mijn hand tenminste. Ik hoop dat dat op mijn gezicht ook het geval gaat zijn. Ook de highlighter ziet er goed uit ! Hij lijk niet zo heel gepigmenteerd te zijn en eerder een mooi glansje achter te laten dan echt een felle highlighter maar dat is voor mij perfect. Ik hoef niet echt zo'n streep highlighter op mijn gezicht te hebben, een subtiel glansje is voor mij en mijn vette huid meer dan genoeg.

Links : geen contour - rechts : contour aan voorhoofd en wangen

Links : geen contour - rechts : contour met highlighter

Zoals je kan zien, is het effect subtiel. De contourpoeder is net donker genoeg om gezien te worden op mijn huid zonder onnatuurlijk te lijken. Een bruine streep midden op je wang staat immers ook niet. Kan je de highlighter op de rechtse foto eruit halen? Het geeft een heel subtiel glansje maar zoals ik al eerder zei : daar hou ik wel van.

Jep, ik ben fan ! Zoek je dus nog een goede contourpoeder, dan kan ik je dit paletje van Catrice zeker aanraden. Het doet de job en is nog eens budgetproof ook !

Het Catrice Prime & Fine Contouring Palette kan je vinden bij Kruidvat voor €4,59 en is verkrijgbaar in 2 tinten.

Wat gebruik jij om te contouren ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ik hou eigenlijk wel van dat subtiel effect, anders heb je onmiddellijk zo'n bruine streep op je wangen als je niet oplet

    BeantwoordenVerwijderen