zondag 22 mei 2016

Essence Eyebrow Tweezers

Een make-up liefhebber zonder de juiste tools, is op het eerste zicht niet onmogelijk maar maakt het zichzelf ook niet gemakkelijk. Ik kan bijvoorbeeld niet zonder mijn make-up kwasten, ze maken het aanbrengen van make-up zoveel gemakkelijker ! Maar daar hoeft het natuurlijk niet bij te blijven : wimperkruller, nagelvijl, noem maar op. Een tool die ik altijd kwijtspeel (oeps!) maar dat toch ook onmisbaar is, is een pincet. Niet alleen gebruik ik het om ongewenste haartjes mee uit te trekken bij het epileren van mijn wenkbrauwen, ook gebruik ik het om mijn valse wimpers mee aan te brengen. Een pincet is voor mij onmisbaar. Het is ook nog niet eender welk pincet ik koop, ik wil op z'n minst een pincet die heel fijn werkt en die zelfs de kleinste haartjes aankan. Tweezermann is zowat het bekendste merk op dat vlak, een merk dat erom bekendstaat om hele goede pincetten op de markt te brengen die ook nog eens heen fijn werken. Helaas heeft dat pincet toch al snel een prijskaart - maar hey: voor kwaliteit betaal je immers. Ik wilde het wat budgetproof gaan zoeken en ik denk - spoiler - dat ik in mijn opzet wel geslaagd ben. Kijk je mee naar dit pincet van Essence?


Ik had eigenlijk nooit door dat Essence pincetten verkocht, totdat ik bij Kruidvat langs het schap liep en de mooie roze pincet met witte bolletjes zag staan. Ik wist dat ze kwasten in hun assortiment hadden, dat Catrice een tool had om valse wimpers mee aan te brengen, maar van pincetten had ik het gewoon nooit door. Tot toen. Ik nam het mee want ik wilde het wel eens uitproberen. Ik had thuis wel een pincet maar deze was dringend aan vervanging toe. Niet alleen was hij niet precies genoeg, hij was gewoon ook zo oud dat hij dringend de vuilbak in mocht. En trouwens : zo'n roze met witte stippen ziet er toch gewoon leuker uit dan een ouden metalen versie ?


Hét pincet dat overal gebruikt en vernoemt wordt, is het pincet van Tweezerman. Helaas heb ik die niet in mijn bezit maar deze blijkt enorm populair te zijn aangezien 'ie zo precies werkt. Zelfs het kleinste haartje is er niet meer veilig voor. Hoe komt het nu dat een pincet nauwkeurig kan werken? Dat wordt beslist door de 'beentjes' : hoe fijner ze op het uiteinde een puntje vormen als je het pincet toeknijpt, hoe beter de pincet is. En juist daarvoor staat Tweezerman om bekend. Maar zeg nu zelf : een pincet van €25?! Terwijl je bij Essence eentje kan scoren van nog geen €2. Ik ga nu geen champagne met water vergelijken, ik kan trouwens geen goede vergelijking doen aangezien ik die van Tweezerman niet heb, zoals ik al zei. Maar ik kan wel een uitspraak over deze van Essence doen: ik vind 'em goed ! Ik had niet verwacht dat een pincet van een paar euro goed te noemen was but I guess it's true. Ik krijg de kleinste haartjes ermee weg, de grip is ook fantastisch en van het motiefje ben ik helemaal weg. Moet ik nog meer zeggen? Zelfs het kleinste haartje krijg ik ermee weg. Bij mijn vorige pincet brak het haartje in 2 wanneer ik het vastnam om uit te trekken, hier is dat niet het geval.

Ik had het eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Voor kwaliteit betaal je, dat heb ik al wel meerdere keren gezegd maar hier zit toch wel een drugstore find tussen. Een echte aanrader als je een goed pincet zoekt en je geen €25 wilt neertellen.

De Essence pincet kan je vinden bij Kruidvat voor €1,99 .

Gebruik jij een pincet van duurdere merken ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking: