vrijdag 3 juni 2016

Favoriete blushes

Dat make-up een passie is, is al lang geen geheim meer. Mijn blog is geen gewone hobby, ook al begint bloggen meer en meer bekendheid te krijgen. Over de jaren heen ben ik heel wat producten tegen gekomen, heb ik heel wat producten getest en tja .. Ook heel wat producten bij elkaar gespaard. Vandaag begint er een nieuwe serie op mijn blog. Ik kan het allemaal wel in een favorieten video laten zien maar dan ben ik wel een tijdje bezig. Het leek me daarom leuk om alles op te splitsen in aparte artikels waarbij elk artikel een beautycategorie voorstelt. Maar ik wil niet zomaar een artikel schrijven zonder jullie input. Ik wil ook graag jullie favorieten weten per categorie zodat we ideetjes kunnen uitwisselen en eventueel een wishlist kunnen maken! Vandaag beginnen we met: blush!


Ik heb onlangs bij mijn declutter video een heel aantal blushes weggedaan die ik niet meer droeg of die toch gewoon mijn kleur niet meer waren. De rest zijn de kleuren die ik met veel liefde gebruik en die ik ook geregeld afwissel door ze in mijn everyday bakje te leggen. Maar er zijn een aantal bij die ik toch maar steeds opnieuw neem, no matter what. Kleuren die bij elke look goed staan en waar ik niet te lang over hoef na te denken. Ben je er klaar voor ? Here they come !



MAC 'Autoerotique' was van een limited edition collectie en sprong voor mij meteen in het oog toen ik het persbericht zag. Ik ging speciaal naar Antwerpen om deze blush te kopen (dus je moet niet vragen...). We zijn nu een aantal jaren later en nog steeds is het liefde op het eerste zicht. Hij geeft zo'n mooi roze-koraal tintje af met een klein glansje. Het heeft iets mineralized maar toch ook niet helemaal. Verder heb je ook nog Sleek 'Pomegranate'. Deze blush gebruik ik vooral in de winter omdat het een iets donkerdere en koelere tint is. Niets mis mee om in de zomer te dragen hoor, de sappige granaatappelkleur heeft inderdaad ook wel een zomers tintje! Persoonlijk vind ik deze kleur mooi staan bij een wat donkere ooglook.



We hoeven het natuurlijk ook niet té donker gaan zoeken. Deze Precious van Be Creative Make-up geeft een ideaal zomerblosje op je wangen, net alsof je heel de dag buiten hebt gezeten. Hij geeft niet al te veel kleur vanaf maar voor sommige simpele looks heb je ook niet meer nodig dan dat. De Flormar Terracotta Blush nr. 44 is en blijft een pareltje, ik kan het niet anders beschrijven. Het doet me vaak denken aan de MAC MSFs maar dan veel goedkoper en mooier! Door de gouden veining heeft de blush ook een warmere ondertoon. En dat glansje erbij : een echte aanrader!

MAC 'Autoerotique' - Sleek 'Pomegranate' - Be Creative Make-up 'Precious' - Flormar Terracotta '44'

Bovenstaande swatches laat jullie goed het verschil zien tussen de kleuren. Ik ben eerder geneigd om rozige kleuren te dragen, ook al staan perziktinten me ook goed. Sleek 'Pomegranate' springt er nogal uit en het is ook gewoon zo'n mooi kleurtje. 

Nu is het jouw beurt : welke blush draag jij enorm veel?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ik heb het Flomar poeder ook, maar zelf gebruik ik deze sneller als bronzer. Als blush is hij voor mij ietsje te donker :) Net alsof ik in de aarde gevallen ben

    BeantwoordenVerwijderen