woensdag 15 juni 2016

Waar ik rekening mee hou als ik een product review

Jullie hebben al aangegeven welke artikels jullie het liefste willen lezen. Niet alleen worden de vlogs goed bekeken, ook reviews staan on top of the list. En dat vind ik nu juist hele interessante artikelen om te schrijven. Ook op andere blogs vind ik reviews heel informatief, het geeft de doorslag of ik een product al dan niet koop. Uiteraard hou ik in mijn achterhoofd dat ieders ervaring anders is, dat mensen andere voorkeuren hebben en dat dat niet per sé mijn voorkeuren reflecteert. Door de jaren heen heb ik zowat een vaste formule om reviews te schrijven. Ik heb een aantal puntjes die ik altijd aanhaal (de echte die hards hebben dat waarschijnlijk al wel gemerkt). Ik bespreek ze vandaag heel graag met jullie !



Allereerst begin ik met de verpakking. Een verpakking moet voor mij handig zijn. Geen te grote oogschaduwpaletten bijvoorbeeld, dat is helemaal niet handig om mee te nemen op reis. Of een fancy foundation waarbij het product zelf onder 27421 kleppen zit voor je eraan geraakt. Niet handig. Ook kijk ik een beetje naar de hygiëne. Een knijptube is bijvoorbeeld veel praktischer dan wanneer je met je vingers in het product moet. Je vingers raken vanalles aan en bevatten miljarden bacteriën. Zonder dat je het goed en wel beseft, breng je deze bacteriën over waardoor het sneller bederft. Zonde van het product maar vooral van je geld. Je koopt toch geen producten om ze achteraf weg te gooien? Producten met vocht (denk maar aan dagcrèmes, foundations, lipglosses, etc.) zijn een echte broeihaard voor bacteriën, pas daar dus mee op. Poeders zoals oogschaduws, gezichtspoeders, etc. zijn ietsje langer veilig.


Uiteraard gaan we naar het product zelf kijken. Wat is de kleur, de geur, de substantie, de finish? Naar alles wordt gekeken. Draagt de substantie iets bij aan de beloftes die het product maakt? Is de kleur wel geschikt voor mijn huid? Als het belooft mat te zijn, doet het dat dan ook? Ook niet onbelangrijk: de ingrediëntenlijst. Ik probeer er meer en meer belang aan te hechten aangezien zoveel mensen allergisch zijn tegenwoordig aan eender welke stof. Uiteraard wil je dan producten vermijden waar die stof inzit. Hoeveel siliconen zitten er bijvoorbeeld in een gezichtsprimer? Hoeveel parfum zit er in een dagcrème? Hoeveel sulfaten zitten er in een shampoo? Allemaal dingen die onder de loop worden genomen om toch maar zoveel info te kunnen geven aan jullie. 

Hoe zit het met kwaliteit-prijsverhouding? Doet het product wat het moet doen? Zo ja: hoe goed komt dat overeen met de prijs? Duurdere producten zijn over het algemeen beter aangezien de merken echt investeren in goede ingrediënten, wat bij de budgetvriendelijke merken nu eenmaal niet zo is (anders zou de prijs niet zo laag zijn). Deze ingrediënten doen echt iets voor je huid. Wel moet ik zeggen dat de goedkopere merken steeds beter hun best doen want sommige producten blazen je nu eenmaal omver wat betreft hun kwaliteit. En dat is een drugstore gem, een product waarvan je het niet verwacht had dat het goed zou zijn maar het eigenlijk wel is. Ik hou ervan om zulke producten te ontdekken. Niet alleen zijn ze enorm budgetvriendelijk maar ook doen ze nog eens wat ze moeten doen. Geweldig toch?

Het zou geen review zijn als ook mijn eigen mening er niet in zou zitten. Dat is het allerbelangrijkste aan een review: je eigen lening. Let op, iedereen is anders en heeft andere voorkeuren waardoor een bepaald product bij de ene wel werkt en bij de andere niet. Het is daarom moeilijk om voor iedereen goed te doen maar ik wil vooral eerlijk blijven tegen jullie. Werkt een product fantastisch, dan deel ik dat met veel plezier maar ik doe dat ook als het product niet (fijn) werkt want daar hebben jullie tenslotte ook iets aan. Dat wil absoluut niet zeggen dat het misschien voor jou niet/wel werkt, zoals ik al is iedereen anders. Maar een mening is toch belangrijk om te vermelden aangezien mensen met gelijkaardige huidskleur, haarstructuur, etc. er wel iets aan zullen hebben en ze dus weten welke producten aanraders zijn en welke net niet.

Stay gorgeous!

Anke

2 opmerkingen:

  1. super goed dat je dit even duidelijk maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het zelf een beetje op dezelfde manier :) Leuk om te zien dat jij het ook zo doet

    BeantwoordenVerwijderen