maandag 13 juni 2016

Tips om 's ochtends sneller klaar te zijn

Beeld je even in: je wekker gaat af, je drukt op de snooze knop en valt terug in slaap. 'Nog 5 minuutjes.' Maar hey, we weten allemaal wel dat het niet bij 5 minuten blijft ... We all have been there. En dan schiet je wakker en merk je dat je eigenlijk nog maar een kleine 10 minuten hebt om je klaar te geraken. Je hartslag gaat omhoog, je panikeert en in plaats van verder te doen, zak je terug op bed neer en begin je je te wikkelen in zelfmedelijden. Maar PfB to the rescue ! Ik geef je vandaag een aantal tips om sneller klaar te zijn 's ochtends zodat je die 10 minuten wel haalt !

1. Leg alles op voorhand klaar
Iets waar ik grote voorstander van ben, is om de avond voordien al alles klaar te leggen. Ik maak mijn tas met alle spullen die ik 's anderdaags nodig heb. Ik leg mijn kleren en accessoires klaar die ik de volgende dag ga dragen. Het laatste wat je wilt is dat je tijd verliest door voor je kleerkast te gaan staan en niet te weten wat je aan wilt. Om dan op het laatste moment toch nog even helemaal van outfit te veranderen. Onnodig tijdverlies dat je makkelijk kan oplossen door de avond voordien te bedenken wat je aan wilt en dat ook gewoon klaar te leggen. 

2. Maak een everyday bakje
Hetzelfde kan je eigenlijk toepassen op je make-up. Maak een everyday-bakje met producten die je zo goed als elke dag gebruikt. Niets is makkelijker dan dat je gewoon dat bakje neemt en je begint op te maken aangezien alles daar toch in zit. Geen zoektocht naar je favoriete lipstick of foundation; niet je make-up collectie overhoop halen voor dat ene oogschaduwpalette dat je per sé wilt gebruiken. Alles zit gewoon op 1 plek.

3. Maak je ontbijt op voorhand
Ontbijten 's morgens is heel belangrijk: het geeft je enorm veel energie tot de middag en de suikers die je zo opneemt, zijn goed voor de hersenwerking. Toch zijn er nog steeds mensen die 's morgens niets eten, onder andere door tijdsgebrek. Waarom maak je je ontbijt niet de avond ervoor ? Maak een lekkere smoothie en giet er 's morgens nog snel even wat granola bij. Of snij fruit in stukjes, doe er wat citroensap over en zet deze in de koelkast voor de volgende ochtend. Niet alleen ga je je beter voelen en heb je minder snel zin om te snacken, je metabolisme gaat er ook nog eens op vooruit.

✨Berry Smoothie Bowl✨ Recipe by:@lindsay_rio -Blend 3 cups of frozen berry mix with 1 frozen banana - top with one ripe mango - top with homemade granola - top with maple syrup 👌 #smoothie_world

4. Douche 's avonds
Ik weet dat het enorm leuk is om 's morgens te douchen: even de slaap uit je ogen vegen en helemaal fris en schoon aan de dag beginnen. Helaas neemt dat ook heel wat tijd in beslag (wel.. bij mij toch). Daarom dat ik liever 's avonds douche. Zo kan ik even lekker de tijd nemen om te ontspannen en tot rust te komen. En 's morgens met een koud washandje door je gezicht doet ook wonderen, trust me.

5. Keep it simple
En als je écht zo snel de deur uit moet en je bovenstaande dingen allemaal gedaan hebt. Een regel: keep it simple. Probeer niet de fashionista uit te hangen door allerlei bijkomende accessoires nog te combineren of de nieuwste make-up look uit te proberen; daar heb je immers nu de tijd niet meer voor. Ga voor basic maar netjes.

Hoe maak jij je 's morgens klaar ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Handig artikel dit! Ik ben 's ochtends altijd zo'n slaapkop waardoor ik meestal de helft vergeet en mijn hele hoofd weer chaotisch aanvoelt, haha. Het is altijd zo'n gestress!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer mijn kleren altijd klaar te hangen de avond voordien. Sta altijd verwonderd om te zien hoeveel tijd ik daarmee bespaar.

    BeantwoordenVerwijderen