vrijdag 15 juli 2016

Essie 'Eternal Optimist'

Toen ik nog aan mijn thesis bezig was, beloofde de mama mij dat ze mij een (paar) Essie nagellakjes ging cadeau doen als hij EINDELIJK af was. Ze zag me eraan zwoegen en ze wilde me een mentale opkikker geven (wat uiteindelijk wel werkte, haha!). Belofte maakt schuld en we gingen onmiddellijk na mijn verdediging door naar Kruidvat om de wondere wereld van de Essie nagellakjes te bewonderen. Ik koos er in totaal 3 waarvan je de eerste vandaag ziet: Eternal Optimist.


Niet alleen de kleur sprak me aan, ook de naam; wat wel een klein beetje toepasselijk is voor mijn karakter. Ik probeer altijd optimistisch te zijn. Maar soit, dat was een voetnoot die wel het vermelden waar was, haha! Het gaat natuurlijk over het kleurtje: een (voor mijn doen) redelijk nude kleurtje! Nee, ik heb mijn felle kleurtjes helemaal niet opgegeven maar aangezien ik niet echt nude in mijn collectie heb zitten, wou ik daar iets aan doen. Ik vind nog altijd dat nude tinten mij niet staan (is dat misschien omdat ik fel gewoon ben?).



Essie is een van mijn favoriete nagellakmerken, en dat is met een reden. De kwastjes zijn breed genoeg om je nagel in enkele bewegingen helemaal te lakken. Dat niet alleen: de meeste lakken van Essie dekken goed zodat je meestal geen 2de laagje moet aanbrengen (bij de lichtere kleuren is een 2de laagje wel aangeraden voor een perfecte dekking). Hier heb je na 1 laagje al genoeg, ook al is het een redelijk lichte kleur. Het enige nadeel aan deze lak? Wat dekt 'ie stroperig! De lak droogt net té snel (of is de substantie nu zo dik) dat ik het met moeite uitgesmeerd krijg. Toch is het me gelukt om een mooi egaal laagje aan te brengen. Oefening baart kunst maar iets om in het achterhoofd te houden. Heb ik nu een verkeerd potje in de winkel gekozen en hebben de anderen dat niet, wie zal het zeggen. Een persoonlijke challenge moet ik eerlijk toegeven maar moeilijk gaat ook! Al bij al vind ik het oprecht een hele mooie kleur, eentje die me nog staat ook (al zou een bruinere huid het nog mooier maken). 

De Essie nagellakjes kan je vinden bij Kruidvat voor €11,99 per stuk.

Wat vind jij van dit kleurtje?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Mooi kleurtje!
    Je kan misschien wat nagellakverdunner toevoegen om de consistentie te verbeteren?

    BeantwoordenVerwijderen