woensdag 13 juli 2016

Hoe je make-up plaats ordelijk houden ?

Dat de plaats waar ik mijn make-up doe soms een zooitje wordt, valt niet te ontkennen. Snel even make-up aanbrengen en de deur uit, zo gaat dat bij mij (en ik denk dat dat ook heel herkenbaar is?). Dat alles dan niet netjes wordt opgeruimd, is nu eenmaal een feit. Soms zoek ik een bepaalde kleur blush en zie ik dat deze onder mijn oogschaduwpaletten terecht gekomen is. Anders is er wel een kwast die spoorloos verdwenen is en die een paar dagen later weer opduikt op een plaats waar ik het niet had verwacht. Zoiets. Om de zoveel tijd ruim ik alles even mooi op en probeer ik weer eens orde in te scheppen. Mijn tips deel ik graag met jullie!



Laten we beginnen met het maken van een everyday bakje. Ik heb het al in verscheidene blogposts gezegd en herhaal het nu weer met veel plezier: een everyday bakje maakt je leven zoveel simpeler! Alle producten die je dagelijks gebruikt, verzameld op 1 plaats. Je hoeft geen tijd meer te verliezen met onnodig naar producten te zoeken; je favorieten zitten mooi in een bakje. That being said: aangezien ze mooi op 1 plaats verzameld zitten, kan je ze ook netjes terug opruimen. Betekent niet dat dat bakje geen rommeltje kan worden hoor; je ontdekt gaandeweg nieuwe favorieten die uiteindelijk ook in dat bakje belanden. Op tijd en stond deze plek opruimen is ook een goed idee. Maar normaal gezien blijft deze plaats het ordelijkst.

Vermijd overbodige producten rond je make-up tafel/plaats waar je je opmaakt. Het maakt niet uit hoe groot je make-up collectie is; een rommeltje ervan maken, is altijd mogelijk. Hoef je echt 20 lipsticks op je tafel te hebben staan? Of zijn de 2 die je afwisselend dagelijks gebruikt genoeg? En die 10 blushes die rondslingeren, gebruik je toch ook niet allemaal tegelijk? Wat je niet nodig hebt, leg je gewoon terug weg. Wordt je make-up tasje te klein ? Denk er eens aan om misschien een groter zakje te kopen zodat alles toch nog erin past. Of dat je misschien ergens in een lade al je make-up kwijt kan ? Koop desnoods een klein kastje als al je make-up/nagellak niet meer in 1 lade past (dan weet je dat je een probleem hebt, haha! Was bij mij net het geval). Net zoals al je servies in lades of in kasten steekt, kan jij dat ook doen met make-up. Steek je kwasten in een mok of mooie houder zodat ze niet zoekraken. Maak het jezelf gemakkelijk: je kan nog steeds aan je producten aan maar ze zitten wel mooi opgeborgen zodat je wat ruimte hebt.


Dé gouden tip: ruim elke avond opnieuw op. Want ken je het volgende scenario? Je brengt ’s morgens je make-up aan in a rush omdat je eigenlijk al lang moest vertrokken zijn. De kwasten en poeders vliegen in het rond, eyeliner wordt vliegensvlug gezet en neergelegd. Na een lange dag school/werk kom je thuis en zie je de ravage die je ’s morgens hebt aangericht maar eigenlijk heb je geen zin meer om alles op te ruimen. ‘Ik doe dat morgenvroeg wel.’ En je raadt het al: de volgende morgen hetzelfde liedje. Totdat je make-up plaats zo’n rommeltje is dat je de moed gewoon niet meer hebt om het nog op te ruimen. Motiveer jezelf om ’s morgens direct alles op te ruimen zodat je je dat ’s avonds niet meer moet doen. Zet alles netjes terug als je het gebruikt hebt. Leg alles weg. Een kleine inspanning ’s morgens maar je zal jezelf later heel erg bedanken als je van een vermoeiende dag terug thuis komt.

Hoe hou jij je make-up plaats netjes ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten