vrijdag 8 juli 2016

Favoriete foundations

Een maand geleden ongeveer startte ik met een nieuw topic op de site: 'Favoriete X' wat verwees naar de verschillende categorieën van producten. Ik startte met mijn favoriete blushes (klik hier voor het artikel) en vandaag is een ander topic aan de beurt: de foundations. De laatste jaren ben ik enorm geïnteresseerd geraakt in de verschillende soorten foundations. Ik koop er ook meer dan vroeger (what can I say?!). Vandaag zet ik mijn favorieten op een rijtje!


Zoals je ziet, gebruik ik een mix van goedkopere en wat duurdere foundations. Ik ben grote voorstander van goedkope producten die dan nog eens goed werken, dat wil ik in dit artikeltje ook demonstreren. Als eerste hebben we mijn grote favoriet die ik dagelijks gebruik: de L’Oréal Infaillible 24-h Matte Foundation (€15,99). Dit is de foundation die ik nu al een paar maanden na elkaar aan het gebruiken ben, echt non-stop. Ik vind ‘em gewoon echt zó fijn! Hij houdt me mat gedurende de dag (wat ik nodig heb), zeker in de zomer. Hij brengt goed aan, blendt mooi uit en de verpakking krijgt van mij ook een A+! Voor de volledige review, verwijs ik je naar dit artikel. Hij is wel redelijk roze getint maar er zijn nog andere kleuren beschikbaar die richting de gele kant zijn. Een variant van deze foundation is de gewone Infaillible foundation van L’Oréal (€15,99). Ik kocht deze, nog voor de matte variant. ‘Infaillible’ staat voor mij gelijk aan niet afgeven op kleding, lange houdbaarheid en goede dekking. Hier claimen ze niet direct om mat te blijven maar dat doet ‘ie toch wel een beetje, I like! Deze kleur is net ietsje te donker voor mij maar eenmaal ik wat bruiner word in de zomer, is deze kleur perfect! Ook hier weer blendt hij goed uit en blijft hij goed zitten. Een foundation naar m’n hart.


L'Oréal Infaillible 24h Matte - L'Oréal Infaillible - Rimmel Stay Matte - MAC Pro Longwear

Mijn 3e favoriet is deze Rimmel Stay Matte Foundation (€9,99). Deze is niet je typische liquid vorm, het is eerder een mousse foundation. Deze draag ik meer in de winter omdat 1) dit de lichtste foundation is die ik bezit en ik in de winter ja ... witter dan wit ben en 2) hij door de mousse ook ietsje ‘zwaarder’ is op de huid. Hij blijft inderdaad perfect zitten gedurende de dag en houdt me helemaal mat (wauw!). In de winter heb ik ook nog steeds een gecombineerde tot vette huid maar ietsje minder waardoor deze foundation zijn werk heel goed doet. Het enige nadeel van deze mousse is dat het ietsje harder is om in je huid te werken. Als je niet goed uitblendt, zie je al snel de foundation op je huid liggen (cakey gevaar!). De laatste foundation in de rij is de MAC Pro Longwear Foundation (€32). Deze stond al een hele tijd op mijn wishlist en deed er ook een First Impression mee (klik hier voor het artikel). Ook al was mijn eerste indruk van deze foundation niet de beste, ik leerde wel hoe ik ‘em moest gebruiken nadien: duidelijk met een primer onder. Na een paar uur begon ik anders al te glanzen wat echt niet de bedoeling kon zijn. Hij claimt wel niet meteen om mat te blijven, eerder om heel de dag goed te blijven zitten maar als ik begin te glanzen, begint mijn make-up ook te schuiven (geen aanrader!). Met een primer onder viel dat veel beter mee. Sinds ik die combinatie ontdekte, heb ik ‘em al die tijd zo blijven gebruiken.

Zoals je ziet: een zeer gevarieerd aanbod aan foundations. Ik kies meestal voor foundations die me mat houden en die lang blijven zitten (zoals je duidelijk hebt kunnen merken). Geen BB creme? Dat klopt ! Ik heb graag wat meer dekking aangezien ik van nature uit rode wangen heb (die alleen maar roder worden met het sporten, haha!) en ik die toch graag een klein beetje wil bedekken. BB creme is helaas niet genoeg daarvoor. Voor dagen dat het me niet kan schelen, gebruik ik al snel mijn Tea Tree BB creme van The Body Shop aangezien deze toch nog iets van dekking geeft maar ook niet te veel.

Vertel op: wat is jouw favoriete foundation of BB creme?

Stay gorgeous !


Anke

0 reacties:

Een reactie posten