vrijdag 7 oktober 2016

'Alleen wat mascara en lipstick'

Dat is zowat het enige waar ik 's morgens zin in heb. Ik hou van make-up en hou ervan om mee te spelen. Ik leef mezelf uit 's morgens en probeer met veel plezier nieuwe looks en kleurencombinaties uit. Sinds ik hier ben, is dat experimenteren gedaald naar bijna 0. Ik ben hier nog maar 3 weken, I admit maar ik heb gewoon geen zin om elke dag full face naar school te gaan. Dat kon ik me in België niet indenken. Ik moest niet per sé met oogschaduw naar school maar de basis moest erop zitten, tout court.


Ik heb zowat al mijn producten die ik dagelijks gebruik van thuis, meegebracht naar Amerika. Het enige wat ik de afgelopen tijd heb gebruikt is mijn mascara, wenkbrauwkitje, lipstick en eyeliner. That's it. Geen foundation, geen contour, geen oogschaduw. Waarom? Ten eerste is het hier enorm warm. Ik ben iemand die het altijd te warm heeft (vraag dat maar na, in de winter loop ik gemakkelijk met een shortje en T-shirt rond, van de kachel ga ik lopen omdat ik anders hoofdpijn krijg door de warmte). Sinds ik hier ben, produceert mijn huid nog meer talg dan gewoonlijk. Sowieso door de warmte maar ik heb het gevoel dat dat niet alleen de oorzaak kan zijn. Ik heb gekozen voor een warm plekje in Amerika en daar ben ik nog steeds blij om. Alleen wilt mijn huid niet echt meewerken waardoor ik 's morgens opsta met een glanzend gezicht; net alsof mijn gezicht 's nachts wat in te halen had qua talgproductie. Wat zoveel betekent dat mijn make-up er gedurende de dag zou afsmelten. En als er nu 1 ding is waar ik niet van hou, dan is het dat wel.


De 2de reden is eigenlijk heel simpel: ik heb slaap nodig. Niet omdat ik ga feesten tot de vroege uurtjes maar omdat het Cambridge programma enorm veel energie vraagt. Het is natuurlijk Engels op het hoogste niveau en zo heel der dagen in de les zitten, vreet energie. Daarom blijf ik het liefst van al zo lang mogelijk in mijn bed liggen om mijn energielevel terug aangevuld te krijgen. 's Avonds pompaf thuiskomen, is geen fijn gevoel dus slaap is daarom meer dan welkom (verbaast het je dat ik, tijdens het typen van de vorige zin, moest geeuwen?). Dus als je dan moest kiezen tussen make-up en slaap ... Dan is die keuze snel gemaakt. Wat niet wil zeggen dat het tij kan keren. Misschien ben ik binnenkort het ritme helemaal gewend en sta ik om 6h al te springen om op te staan maar voorlopig is dat niet het geval, haha!.

Het is ook fijn om eens niet zo veel make-up te dragen. Even mijn huid wat rust gunnen, de zonnestralen laten oppikken. Mijn huid is niet perfect, dat is zeker waar maar ik heb liever dat mijn ogen spreken dan dat mijn gezicht bedekt is. Daarom dat ik wat extra aandacht besteed aan mijn wenkbrauwen en wimpers. Een mooi lipkleurtje maakt alles af. En voel ik me daar onzeker over ? Absoluut niet. Als ik genoeg slaap heb gehad en ik drink voldoende water, dan verdwijnen de zwarte randen onder mijn ogen als sneeuw voor de zon en heb ik geen concealer meer nodig. Ook ziet mijn huid er dan beter uit door de hydratatie dus dan heb ik in principe ook geen foundation nodig. Het is maar waar je je prioriteiten legt.

Draag jij veel make-up of skip je ook wel eens dagen ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten