maandag 3 oktober 2016

Waarom ik nog niet in de herfststemming ben

De bladeren beginnen te verkleuren en te vallen. De eerste regenbuien zijn een feit. Je voelt dat het tijd is om je kaarsen weer boven te halen want ... Het is herfst. Herfst betekent voor mij: een weer om truien te dragen, je donkere lipsticks en nagellak onder het stof vandaan te halen en vooral gezellig de kachel aan te steken met een grote kop koffie (chocolademelk in mijn geval, haha!). Wel... Dat was het plaatje sinds kort. Want dit jaar is mijn herfst wel wat anders...



In plaats van koude temperaturen, heb ik hier 27°C gemiddeld. In plaats van vallende bladeren, zie ik hier palmbomen voor mijn neus. En in plaats van donkere kleuren te dragen, zijn de felle kleurtjes hier nog altijd toegestaan. De wereld staat even op zijn kop. Geen lange broeken of dikke truien voor mij; kleedjes en shortjes zijn hier de standaard. Geen winterboots maar slippers en ballerina's. Ik ben jaren gewend geweest dat de herfst gelijk stond aan een gekleurd bladerendek met hier en daar een stevige regenbui. In plaats daarvan zit ik nu op het strand te zweten. Mijn logica is nog altijd niet mee.


Mijn lichaam weet dat het herfst is en dat ik kou zou moeten lijden. Dat het tijd is om jeansbroeken te dragen. Dat is nu niet het geval, allesbehalve! Dat is waarom er eigenlijk ook nog niet echt herfst gerelateerde artikels online zijn gekomen omdat ik nu eenmaal niet in de herfststemming ben. Ik zou heel graag nog verder willen schrijven over zomercollecties, felle kleuren en zomerkapsels maar dat ligt nu al bijna 2 maanden achter ons. Ik verwacht de komende weken geen verandering in deze stemming aangezien ze nog steeds 26°C geven. Mijn kleedjes verdwijnen dus nog altijd niet achter slot en grendel. Ik heb wel lange broeken bij omdat ze me gewaarschuwd hadden dat eenmaal december het wat frisser wordt (wel 'frisser', ze bedoelen hier een 15°C, wat in BelgiĆ« in december bijna hoogzomer is). Maar voor nu is er geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om lange broeken aan te doen (alhoewel ik al een paar mensen gezien hebben die het blijkbaar heel leuk vinden om in dit warme weer lange broeken aan te doen. Je ziet meteen wie hier de toeristen zijn en wie de huidige inwoners). Ik kan schrijven over nieuwe trends en ook het Beautynieuws met nieuwe lanceringen voor herfst/winter zal gepubliceerd worden. Maar ik kan er me gewoon niet aanzetten om herfstachtige looks te maken omdat het voor mij niet aanvoelt als herfst.

Dat ik dit jaar Kerstmis en Oudjaar vier onder de palmbomen, dringt ook nog niet goed door. Eigenlijk overwinter ik een beetje in Amerika. Don't get me wrong: het studeren gaat hier voor maar de voordelen mag ik hier toch ook even noemen, haha? Dat ik dit jaar geen dikke truien moet aandoen, scheelt ook al heel wat. Ik draag normaal nooit dikke truien, ik heb het altijd te warm, maar het is fijn om te weten dat het hier niet gaat vriezen of sneeuwen. Aangezien ze hier al 4 jaar geen regen meer hebben gezien, ben ik ervan overtuigd dat ook dit jaar de regen weg zal blijven (al zou het misschien wel goed zijn voor de plantjes...).

Ben jij blij dat het eindelijk herfst is ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten