maandag 10 oktober 2016

De beste Halloween tutorials 2016

Dat ik dit jaar de feestdagen in Amerika mag vieren, zal een hele ervaring worden. Uiteraard hebben ze hier ook een aantal feestdagen die wij in België niet hebben, zoals Thanksgiving waar ik enorm naar uitkijk. Maar ook een ander groot 'feest' wordt hier gevierd: Halloween. In België is Halloween niet zo groots, het wordt amper gevierd, laat staan dat er rond deze tijd iets te doen is in de dorpen. Traditioneel worden er wel Halloweentochten georganiseerd; dat is wat wij altijd deden. Dit jaar wordt het wel wat grootser, haha! Langzaamaan  beginnen ook de eerste Halloween tutorials te verschijnen op YouTube. Waar je vroeger een beetje de 'basic' looks had zoals een vampier of een heks, gaat het tegenwoordig er al wat ruiger aan toe. Het is echt SFX make-up op het hoogste niveau. Vandaag laat ik jullie mijn favoriete top 5 make-up tutorials zien voor Halloween !



Ik heb een aantal jaar geleden zelf 1 Halloween make-up tutorial gemaakt maar dat was zo amateuristisch met wat ik nu zie op YouTube. Ik ben er niet goed in en zal er nooit goed in worden, haha! Geef mij maar de gewone make-up tutorials, dat is al goed genoeg. Hier komen mijn 5 favorieten:

1. Melting Skull - Desi Perkins
Level : medium tot gevorderd.


Laten we beginnen met een hele coole: de Melting Skull. Het is geen make-up die je je de avond ervoor even moet oefenen, deze vraagt wel wat tijd en oefening. Maar het resultaat is prachtig! Absoluut eentje die tot mijn favorieten moet behoren, al zeg ik het zelf.

2. Unzipped Face
Level : beginner tot medium


Ik denk dat dit toch wel mijn favoriet is van ze allemaal: The Unzipped Face. Eentje die ik aan het overwegen ben om zelf te doen voor Halloween (aangezien het niet zo moeilijk is, haha!). Wat ook goed is aan deze video: een duidelijke uitleg + een trucje om zelf fake blood te maken. Ideaal als je niet meteen weet waar je fake bloed moet kopen.

3. MakeUpbyAlli - Masquerade Mask
Level : beginner tot medium


Als we aan Halloween denken, denken we onmiddellijk aan alles wat lelijk is. Zombies, vampiers, heksen. Maar dat hoeft het uiteraard niet te zijn. Halloween is een grote verkleedpartij, het maakt niet uit in wat je je verkleedt. Deze wou ik er toch ook even tussen plaatsen omdat ik 'em zo elegant vind : de Masquerade Make-up. Haal je beste tekenkunsten dus maar boven!

4. Shaaanxo - Medusa
Level : beginner tot medium


Elk jaar sta ik te popelen om te zien wat Shannon zal doen met Halloween. Ik vind haar make-up tutorials altijd heel inspirerend en kijk er altijd naar uit met wat voor nieuws ze weer afkomt. Deze lijkt me ook niet te moeilijk en vind ik persoonlijk een hele leuke voor met Halloween: Medusa, geïnspireerd op de Griekse Godin met de vele slangen op haar hoofd.

5. Chrisspy - Werewolf Make-up
Level : medium


Wil je tegelijkertijd er vreselijk maar toch beschaafd uit zien? Dan is deze Weerwolf make-up misschien iets voor jou. Smokey eyes en badass contouren, dat is iets wat je moet onthouden uit deze video. Ik zou er alleszins veel plezier aan beleven om deze look te maken ! 

In wat ga jij verkleed voor Halloween dit jaar ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten