vrijdag 14 oktober 2016

Urban Decay All Nighter Setting Spray

Dat mijn make-up gemakkelijk wegsmelt hier met temperaturen rond de 26°C, zal je waarschijnlijk niet verwonderen. Daarom dat ik 's morgens ook niet de tijd neem om een full face make-up te maken. Ik hoorde al verscheidene dingen over deze setting spray maar vond het telkens niet de moeite om er eentje te kopen. Ik dacht dat water hetzelfde zou doen. En om dan zoveel geld uit te geven aan een fles dat zou vervangen kunnen worden door water ... Maar aangezien deze $14 was en het een goed formaat was om uit te testen, wilde ik deze toch meenemen. Ik moest en zou de Urban Decay All Nighter Setting Spray uittesten.



Sephora probeert je op elk moment te slim af te zijn. Ik ging gewoon voor mijn haarmasker naar Sephora en kwam buiten met dit Urban Decay product. Aan de kassa staan van die kleine(re) reisdingen die toch o zo handig kunnen lijken. Daar stond deze tussen. Wat kon het kwaad? Voor hetzelfde geld vond ik hier een holy grail (of dat probeerde ik mezelf toch wijs te maken om mijn aankoop goed te praten). Aangezien dat anderen er laaiend enthousiast over zijn, kan dit product niet slecht zijn, toch ?


Een setting spray is bedoeld om je make-up 'vast te zetten' (zoals het woord al doet vermoeden). Ik gebruikte voordien gewoon water om een cakey face (aka: te veel poeder op je gezicht) te vermijden. Het is niet de bedoeling om als poederdoor doos het leven te gaan! Dus wanneer je dan water vernevelt, versmelt de poeder als het ware met je huid en zie je er eigenlijk niet zo veel meer van. Ik dacht dus steeds dat ik tegelijkertijd ook mijn make-up vastzette met dat water. In de herfst/winter/lente was dat geen probleem, toen bleef alles perfect op zijn plaats zitten. In de zomer daarentegen, was dat water niet opgewassen tegen de warmte en ging alles schuiven dat ik al mijn make-up - met veel frustratie - er midden in de dag gewoon afhaalde. En ja... Aangezien Californië maar 1 seizoen heeft (je raadt het al : zomer), moest ik er wel iets tegen doen.

30 ml lijkt niet veel, normaal gezien kom je daar toch een hele tijd mee toe. De normale grootte van een flesje is 120 ml (en ja, is ook in de webshop van de Franse Sephora te koop!). De setting spray bevat onder andere dimethicone, een silicone om ervoor te zorgen dat je huid een egaal canvas wordt. Siliconen zijn niet meteen een favoriet van mij in producten maar ik snap wel waarom dit nodig is in een setting spray. Verder is het product ook parabeen vrij.

Mijn ervaring ? Hij maakt echt het verschil. Ik had wel verwacht dat het iets zou doen, iets meer dan gewoon water alleszins. Ook is het steeds tricky met mijn gecombineerde huid. Er staat wel op dat het voor alle huidtypen geschikt is maar ik wil eerst toch bewijzen zien voor ik iets geloof. Maar deze maakt de beloftes helemaal waar. Mijn make-up blijft beter zitten, ook in het warme weer van hier. Ik ben fan!

De Urban Decay Setting Spray kan je vinden op de website van Sephora voor €29.

Wat denk jij: zou jij een setting spray kopen?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten