vrijdag 28 oktober 2016

'Het gras is groener aan de overkant'

Of dat wordt toch altijd gezegd. We zijn nooit tevreden over wat we zelf hebben, het is altijd beter ergens anders. Dat heb ik ook altijd gedacht. Amerika stond bovenaan de lijst met dingen die ik wilde bezoeken want ik DACHT altijd dat het gras inderdaad groener was....


Velen waren een beetje geschokt over wat ik in mijn Q&A zei: dat ik hier niet wilde blijven wonen. 'Onbegrijpelijk' zou je denken. Dat zou ik ook gedacht hebben voordat ik vertrok. Initieel was mijn droom om naar Amerika te gaan, een job te vinden en daar te blijven. Heel ambitieus, haha ! Daarna wilde ik gewoon Amerika bezoeken, dat zou ook al heel mooi geweest zijn. New York, LA en Seattle stonden onder andere op mijn lijstje maar uiteraard waren er nog andere plaatsen waar ik graag zou willen langsgaan. De andere kant van de wereld leek mij altijd zo onbereikbaar, zo mysterieus. Dat ik hier nu ben, is te gek voor woorden. Elke dag blijven mij dingen verbazen, elke dag leer ik meer en meer. En elke dag besef ik ook dat het gras nu niet altijd groener is aan de overkant.


Amerika is Belgiƫ niet en vice versa, dat heb ik al eerder gezegd. Er zijn dingen die in Belgiƫ beter kunnen maar dat is in Amerika ook zeker het geval. Ik denk dat iedereen het perfecte plaatje van Amerika in zijn/haar hoofd heeft dankzij de films: luxe auto's, veel winkels, het perfecte leven. Dat dacht ik dus ook. Totdat ik hier kwam. Ja, de zon maakt alles mooier. Ja, de palmbomen maken het exotischer en ja, de uitzichten zijn hier helemaal geweldig. De winkels zijn hier fantastisch, de mensen zijn hier enorm vriendelijk en het eten is hier geweldig. En toch ...

Zoals ik in mijn Q&A zei, heb ik alleen deze kant van Amerika gezien (de zonnige kant weliswaar!) en kan dus niet spreken over de rest van het land. De mensen die denken dat ik hier teleurgesteld ben : dat is niet het geval. Ik ben hier echt heel graag, amuseer mij enorm en heb al prachtige plekjes mogen zien. Het is hier niet slecht (lees: het is hier geweldig!) maar de andere kant van de medaille wordt nooit vermeld. Ik besef dat hier veel mensen zwarte sneeuw zien en ik weet dat dat niet iets is wat veel vermeld wordt maar dat wel de andere kant van het verhaal is. Het is prachtig zoals in de film en in een droom maar er moet toch even stilgestaan worden bij de niet zo fijne dingen.

Een negatieve blogpost ? In geen geval. Zoals ik al zei ben ik hier graag en besef ik maar al te goed dat mijn tijd hier vliegt. We zijn ondertussen al eind oktober en voor ik het besef, zijn we 2017. Time flies if you are having fun. Ik geniet hier van al de dingen rondom mij, al de dingen die in de films getoond werden. Maar even met de voetjes op de grond blijven, moet ook kunnen. Besluit ? Het gras is niet altijd groener aan de overkant maar het is wel eens fijn om aan de overkant geweest te zijn (en om zeker terug te gaan!).

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten