zondag 23 oktober 2016

'Hoe gaat het met je ?'

Gisteren kwam de update video online en eigenlijk wou ik nog zoveel meer vertellen (maar als ik dat zou doen, dan was de video een uur lang denk ik, haha!). Ik vind het leuk om jullie up to date te houden over de gebeurtenissen die zich afspelen aan de andere kant van de wereld en jullie lijken het ook leuk te vinden om dit soort artikels te lezen. Bij deze: hoe gaat het met me ?



Alles gaat hier goed, dat kan ik alleen maar herhalen. De lessen zijn nog even afmattend als anders en heb daarom mijn slaap maar al te hard nodig, maar buiten dat mag ik zeker niet klagen. Huiswerk krijg ik hier met hopen en zal nog toenemen naarmate mijn belangrijk examen eraan komt (1 december!) ondanks dat we al ons beklag gedaan hebben tegen de leerkracht, haha! Mijn kamergenootje daarentegen kan elke avond uitgaan als ze wil, ik zit elke avond mooi met mijn neus in de boeken. Uiteraard leer ik zo wel het meest maar zo soms eens een avondje vrij is ook altijd leuk.  Ik leef 15 minuten van het strand waar ik maar al te graag naartoe ga als ik dan eens tijd heb om te ontspannen. Mijn bruin kleurtje begint er eindelijk door te komen en ook mijn haar begint al wat af te bleken (Californië kent hier dus echt maar 1 seizoen). Toch koelt het hier serieus af. Ik heb niet snel koud, maar de laatste tijd zit ik toch wel te bibberen als ik buiten zit en kleuren mijn voeten blauw. En ik die dacht dat ik geen jas zou nodig hebben hier; ik heb me mooi vergist. En oh, ik ben ondertussen ook al gestoken door een echte Amerikaanse bij waar ik nog altijd een mooie rode, jeukende plek aan over heb gehouden.

Dat ik de Amerikaanse cultuur helemaal te gek vind, moet ik jullie al lang niet meer vertellen. Dat ik de Belgische cultuur ook een beetje wil overbrengen naar mijn gastgezin, is me in de week gelukt. Ik had hen beloofd om iets typisch Belgisch klaar te maken: frietjes met stoofvlees en als dessert een heerlijke moelleux. Wel ... Ik kon dat wel allemaal zeggen, stoofvlees had ik nog nooit zelf gemaakt (dank u mama !). Nu stond ik er dus alleen voor om alles tot een goed einde te brengen. Na heen en weer ge-email met de mama, kreeg ik het recept in handen en kon ik eraan beginnen. De onderstaande foto liegt er niet om ...

Snapchat : anke_peeters

Ik was fier, jawel ! Het enige waar ik schrik voor had? De reactie van het gastgezin. Mijn 'broer' is chef-kok dus je kan je wel inbeelden dat hij mijn grootste criticus zou zijn. Maar ... Alles werd goedgekeurd (het recept voor de moelleux is ondertussen ook al vertaald naar het Engels, haha!). En zelf was ik ook heel tevreden. Het is natuurlijk altijd tricky als je iets maakt in een ander land aangezien je niet altijd de exacte ingrediënten vindt. Eind goed al goed. Wat ik verder van de Amerikaanse cultuur heb opgesnoven qua eten? Doordat mijn 'broer' chef-kok is, krijgen we - gelukkig - niet elke dag hamburgers voorgeschoteld. Er zit goede variatie in gaande van kip tot vis tot sla tot ... Dit gezin kent echt wel de voedingswaarden van producten en zal niet zo snel iets vettigs op tafel toveren. Uiteraard zit er eens een pizza tussen, dat is bij ons thuis ook het geval, maar gelukkig is dat niet elke dag. Wel is het opmerkelijk dat gezonde dingen hier echt duur zijn. Fruit is bijvoorbeeld veel duurder dan bij ons, ook al zijn sommige stukken echte streekproducten.

Wat staat er verder op de planning ? Allereerst ga ik volgende week naar een echte American Football game. Dat stond eigenlijk - samen met baseball - helemaal bovenaan mijn to do-lijstje. Ook komt Halloween er binnenkort aan en aangezien dat hier meer gevierd wordt dan in België, kan ik maar beter zien dat ik een beetje inspiratie heb (geen clowns, dank u). Daarna komt Thanksgiving dichterbij en dan is het examentijd. Ik zal zo blij zijn als dat examen achter de rug is zodat ik eventjes het hoofdje kan leegmaken en echt van het mooie Amerika kan genieten. But until then ... Doen we gewoon nog maar een beetje voort zoals we bezig zijn. 

Stay gorgeous !

Anke

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat alles zo goed gaat!Leuk dat je stoofvlees hebt gemaakt voor je gastgezin. En nog veel succes met het studeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het goed met je gaat! Ik ben wel benieuwd wat er in een stoofpotje gaat dat je in Amerika niet kunt vinden? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zo jaloers op u! :-D (behalve op het studeren!) Hihi... Ik denk dat Halloween echt crazy is in Amerika, zo graaf! Maar ik hoop idd dat je geen clowns tegenkomt! :-O brrr

    BeantwoordenVerwijderen