zondag 30 oktober 2016

Mijn Halloween Look 2016

Mijn eerste Amerikaanse feestdag zit er bijna op. Nog geen Thanksgiving of Kerstmis (is nog komende!) maar Halloween. Het is niet echt een feestdag (de mensen blijven er niet speciaal voor thuis) maar het wordt wel intenser gevierd in vergelijking met België en Europa. We kregen van de school de opdracht om vorige vrijdag verkleed te komen aangezien er wat prijzen aan vasthingen (een trip naar Las Vegas, een iPad, .. om maar iets te noemen?). Niet dat ik ook maar enige intentie had om te winnen, ik vond het gewoon leuk om eens helemaal all out te gaan met make-up. Ik had al een tijdje de unzipped face in mijn gedachten, iets wat niet moeilijk leek om te doen. Ik ging de dichtsbijzijnde Halloweenwinkel binnen en vond onderstaande kit voor een goede $13. Het enige wat nog moest gebeuren, is het allemaal opgeplakt en geschminkt krijgen ...



Daar zat ik dan: 7h 's morgens in mijn kamer met de kit voor mijn neus. Ja, ik was nerveus om dit tot een goed einde te brengen want ik had geen back-up plan. Niets doen, was geen optie. Met goede moed (en een paar YouTube filmpjes later) begon ik maar aan het meesterwerk *ahum*. De rits juist plaatsen, ging op zich al wel goed en dat was in feite het moeilijkste wat moest gebeuren. Eenmaal deze op zijn plaats zat, was het gewoon de rest 'inkleuren'. Ik had een uur de tijd om mijn basis make-up te doen (ja, ik heb voor de eerste keer sinds 1,5 maand een full face make-up gedragen!) én de unzipped face voor elkaar te krijgen. Dit was het resultaat ...



Ik wist op voorhand niet echt wat ik wilde en wilde geen $100 spenderen aan een kostuum dat je waarschijnlijk maar 1 keer zou dragen. Dit is echt wel een heel gemakkelijke oplossing, al zeg ik het zelf. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat het gelukt is ? Ik wou nog meer bloederige toestanden creëren door wat donkere kleuren door het 'bloed' te mengen maar daar had ik helaas de tijd niet voor. Voor een onervaren persoon in Halloween make-up zoals mezelf, vind ik dit zeker geen slechte poging. Het was ook echt heel gemakkelijk eigenlijk (achteraf gezien, is het altijd makkelijk zeker?). Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel complimenten gekregen op mijn uiterlijk dan toen (You look disgusting... Awesome! of Can I take a picture in order to recreate this look for next year?). Besluit ? Geslaagd !

Heb jij Halloween gevierd ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: