maandag 31 oktober 2016

Snapshot


Een gekke maand, dat mag ik wel zeggen van oktober. Ik vierde mijn eerste maand in Amerika, had veel huiswerk, kookte voor mijn gastgezin en deed fijne uitstapjes. Kijk je mee ?



Ik kom aan in het land van de Starbucks en mag geen koffie drinken. Van miserie gesproken. Mijn Mango Passion Fruit juice hebben ze hier ook niet (dat neem ik altijd in België) dus was het op eigen risico dat ik een nieuw drankje moest uitproberen zonder ziek te vallen (cafeïne allergie, you know). Deze Passion Fruit Tea is hemels ! Ik heb alvast mijn Amerikaans drankje gevonden dat ik voor de rest van de tijd zal drinken hier.


25+°C en een beetje vrije tijd. Dat vraag om lui te zijn. Een paar ligstoelen in de voortuin, goed insmeren en bakken maar. 


Het strand heeft alvast mijn hart gestolen. 


Helaas kan ik niet elk weekend lui zijn. Engels volgen op het hoogste niveau, vraagt om wat huiswerk. Wel, 'een beetje' huiswerk is nog lichtjes uitgedrukt. Ik heb elke avond genoeg te doen terwijl mijn kamergenootje nooit iets te doen heeft en zich 's avonds verveelt (misschien kan ik eens voorstellen om het werk te delen, haha?). Zij doet een ander programma en we zitten dus niet in dezelfde klas waardoor ook de hoeveelheid huiswerk verschilt. Vind ik op zich niet erg om huiswerk te maken terwijl ik lekker buiten zit in de zon. 



Ik ging koken voor mijn gastgezin. Het gerecht: stoofvlees met frietjes. Ik had nog nooit in mijn leven zelf stoofvlees gemaakt, laat staan frietjes. Voor alles de eerste keer maar misschien was dat niet het beste moment om dat voor de eerste keer te maken als mijn gastgezin er moest van eten? Tja, ik deed het toch. En met succes ! Ze vonden het enorm lekker en ook het dessert (moelleux) viel in de smaak. Mission accomplished!



Santa Barbara, wat ben je mooi !


Tot je plots een tarantula tegenkomt ! Santa Barbara ligt in het midden tussen bergen en het strand. De tarantula's zitten in de zomer bovenaan de berg maar komen voor de winter naar beneden om een plaatsje te zoeken voor hun winterslaap (dat is me tenminste vertelt). Toen ik opeens een levensechte tarantula voor m'n neus zag verschijnen, heb ik nog nooit zo hard geroepen. Ik dacht ze alleen in de zoo te zien maar blijkbaar had ik 'geluk' om ze ook eens in hun natuurlijke habitat te zien ... *ahum*


Avocado's koop je in België in de winkel, hier groeien ze gewoon aan een boom en kan ik ze zo plukken. Ik at al heel graag avocado's maar dit is a dream come true. Ik kan het zowat elke dag eten als ik wil. Zalig!


Het is vandaag Halloween ! Ik ga deze avond naar een Halloween dinner om daarna de kindjes van snoep te voorzien. De nodige voorbereidingen hebben we eerder deze week gedaan met het uitsnijden van de pompoenen (wat was dat leuk !). Het resultaat zie je hierboven.

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten