zondag 16 oktober 2016

Tip van de Week : Met nat haar gaan slapen

Vandaag even een snelle tip voor de luie mensen onder ons (that includes me!). Ik ben iemand die 's avonds een douche neem. Ik vind het gewoon heerlijk om 's avonds de dag van me te kunnen afspoelen en na te denken over de gebeurtenissen van die dag (want ja : de beste ideeën krijg ik onder de douche!). Het probleem ? Als ik mijn haren was, zijn ze meestal nog nat als ik ga slapen. Het slechtste wat je kan doen, is met natte haren gaan slapen. Niet alleen 'verstik' je je haar zo als je erop gaat liggen, ook is dat niet echt gezond voor je kussen waar al het vocht inkruipt en de beste bron is van bacteriën. Handdoekdroog haar is echt het randje, beter is het om te gaan slapen met minstens 80% droog haar. Maar wat als je echt dringend moet gaan slapen met nat haar ?



Uit mijn eigen ervaring weet ik dat, als ik met nat haar ga slapen, dat ik de volgende morgen opsta als de nieuwe lion king: wild en met allerlei kniks in. Niet praktisch en al zeker niet mooi. Ik heb meer werk om mijn haar deftig in model te krijgen dan anders. De oplossing ? Maak een vlecht of een dot. Niet alleen zorgt het ervoor dat je wilde manen 's morgens getemd zijn, ook vermijd je vervelende kniks in je haar. Je haar zal waarschijnlijk nog wel wat vochtig zijn wanneer je wakker wordt, het aan de lucht drogen terwijl je ontbijt is ook nog eens heel economisch. En wist je dat een vlecht je mooie golven geeft in je haar ? Ideaal als je 's morgens niet wil zwoegen met een krultang !

Ga jij met nat haar slapen ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten