maandag 12 december 2016

Benefit POREfessional Primer

Ons gezicht krijgt dagelijks heel wat te verwerken: wind, regen, zonneschijn, uitlaatgassen, ... Dat speelt allemaal een rol in het verouderingsproces waardoor we fijne lijntjes en bultjes in ons gezicht krijgen. Gebeurt bij iedereen, dus is niet meteen iets waar we ons zorgen over hoeven te maken. Toch ... Als je make-up wilt aanbrengen, is het beter om op een vlak canvas te werken (net zoals een schilder zou doen). Een primer is daarom het beste product om deze lijntjes en bultjes op te vullen zodat je uiteindelijk een vlak canvas krijgt. Verschillende merken hebben primers in hun assortiment. Dé primer waar iedereen het over heeft? Benefit POREfessional. Het zou een van de beste primers zijn die er te verkrijgen is. Eerst zien en dan geloven. Ik testte 'em voor jullie uit.


Ik heb al verschillende primers geprobeerd. Toen ik nog niet echt thuis was in de primer wereld, kocht ik allereerst eentje van GOSH, helemaal gebaseerd op siliconen. Daar reageerde mijn huid niet echt goed op, ook al maakte het mijn huid enorm zacht. Ik dacht dat primers gewoon niet voor mij waren weggelegd dus ik besteedde er ook geen aandacht meer aan. Net zoals mijn setting spray, dacht ik dat het marketingtrucje was om het je te laten kopen. Never been so wrong ...

Primer doet echt wel wonderen, je moet alleen de juiste primer vinden. Goedkope primers zijn oké, de iets duurdere dat ik al geprobeerd heb, hebben bewezen dat ze ook iets beter van kwaliteit zijn (maar er moet toch ook gezegd worden dat de budgetmerken veel geld steken in het beter maken van hun product !). Toen ik de Sephora bezocht in Lille, zag ik deze travel versie van de primer aan de kassa. Nieuwe producten uittesten, is altijd riskant aangezien je niet echt weet of het wel werkt voor je. Daarom hou ik zo van samples en travel verpakkingen: het is kleiner dan het 'echte' product maar toch genoeg om het goed uit te kunnen testen. En aangezien ik een goede primer nodig had voor in Amerika, was deze perfect om mee te nemen.



De eerste keer dat ik deze primer gebruikte, was met toen ik de unzipped face deed voor Halloween. Ik had een goede basis nodig voor mijn make-up, de rits en het nepbloed moest immers goed blijven zitten. De hoeveelheid die je nodig hebt voor heel je gezicht is ongeveer de grootte van een doperwt, echt niet veel dus. Het smeert goed uit en je voelt ook echt dat je gezicht zo glad is nadien. Ook deze is op basisch van siliconen en toch reageert mijn huid er niet slecht op (misschien een andere mix van ingrediënten?). Daarna bracht ik mijn make-up aan en had ik een dag school voor de boeg. Mijn make-up bleef enorm goed zitten (tot mijn nepbloed begon te reageren met mijn huid en ik dus alles eraf moest halen). 


De volgende dagen gebruikte ik de primer elke dag (het was tenslotte Halloweenweekend). Mijn make-up zag er vlekkeloos uit. Tegen het einde van de dag begon mijn huid een beetje te glanzen maar dat heb ik met elke primer, hoe duur ook. Mijn huid is gewoon zo vet op het moment (verandering van omgeving, right?) dat geen enkele primer er op dit moment iets kan tegen doen. Maar over het algemeen : ja, ik ben fan van deze primer! Er is altijd een reden waarom iedereen zo enthousiast is en waarom deze producten zo gehyped zijn maar ik wil toch altijd zelf eens testen en kijken of het echt zo is. Bij deze : ik kan het jullie bevestigen !

De Benefit POREfessional primer kan je vinden bij Inno voor €34,99 voor de fullsize.

Welke primer gebruik jij ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Pro professional this is new product I see in your blog , I hope it will be batter and helpful to take easy make up. Thanks for the post.

    BeantwoordenVerwijderen