vrijdag 9 december 2016

Dingen die mannen niet begrijpen : deel 5

Het andere geslacht weet dan misschien niet alles over het vrouwelijke brein, ze weten ook niet alles af van onze verslavingen. Of we het nu over schoenen, handtassen of make-up hebben; de wenkbrauwen worden gefronst en er wordt eens diep gezucht. Ik heb ondertussen al 4 delen gemaakt van dit topic en ik vind steeds meer dingen, dus ik kan er een nieuwe blogpost over schrijven. Enjoy !

 

1. Ik heb geen idee of dat dat alleen maar bij mijn familie is of dat het voor jou ook herkenbaar is maar: van het moment dat je make-up op doet, krijg je commentaar. Ik weet dat mijn papa er altijd wel iets over te zeggen heeft als ik voor mijn spiegel sta te 'plamuren'. Hij doet dat met de juiste bedoelingen, don't get me wrong maar soms kan ik het gewoon al voorspellen dat hij dat gaat doen, nog voor ik mijn primer heb bovengehaald. Vooral bij speciale gelegenheden waar ik me eens extra wil voor opdoffen, komen de grapjes boven. Ach ja ... Als we er beiden maar plezier in hebben, zeker ?

2. Een overvolle kleerkast en nog altijd niets hebben om aan te doen. Het probleem van de meeste vrouwen wel. Shoppen is onze grootste hobby en toch klagen we vooral dat we niets hebben om aan te trekken. We hebben alles al 564358 keer aangehad en we willen het liefst niet 10 keer met dezelfde outfit gezien worden. Tja ... Tijd voor een grotere dressing ?

3. Drie dagcrèmes, twee lotions en acht flesjes bodylotion. Dat we zorg moeten dragen voor onze huid, is geweten. Maar dat lijkt alleen maar voor vrouwen zo (alhoewel, mannen mogen zich anders ook altijd in de strijd mengen tegen veroudering en beginnen smeren - nooit te laat om te starten!). Dat we dus meer dan de helft van de badkamermeubel in beslag nemen, is een logisch gevolg, en daar is niet iedereen zo blij mee. 

4. Wij vrouwen zijn shopaholics, dat is algemeen geweten. Maar... Van het moment dat we binnenstappen met al onze zakken, willen we de vreugde van onze aankopen onmiddellijk delen met iedereen die het horen wil. De partner, de kinderen, zelfs de vriendin die je daarvoor speciaal belt. Gewoon in de kast hangen, is niet genoeg. Iedereen moet weten hoe geweldig je aankopen waren en het hele verhaal erachter.

5. Een zonnenbril. Heel het jaar door. Ook al schijnt de zon niet eens. Onze zonnenbril is onze mode-accessoire, iets dat bij onze outfit hoort. Het maakt niet uit of de zon schijnt of niet, we zullen 'em sowieso dragen. En daarom hebben we ook niet 1 zonnenbril. Het liefst nog een hele collectie zodat we kunnen afwisselen, afhankelijk van onze mood.

Herkenbaar voor jou?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten