vrijdag 6 januari 2017

Snapshot


Mijn eerste Snapshot van 2017! Mijn laatste volledige maand in Santa Barbara is begonnen, volgende maand sta ik alweer op Belgische bodem. Ik laat jullie mijn momenten van afgelopen maand zien door middel van foto's!



Ik begon december met mijn Cambridge examen. De eerste maanden dat ik hier heb gezeten, zijn de maanden waarop de leerkracht ons intensief had voorbereid op dit examen. 1 december was het dan zover. Achteraf was iedereen natuurlijk enorm blij dat het goed gegaan was. Aangezien onze klas ook enorm goed aan elkaar hing, gingen we de volgende de dag - samen met onze leerkracht - ontbijten in mijn nieuwe favoriete ontbijtplekje ! Deze granola pannenkoeken waren to die for!


6 december: beter bekend als Sinterklaas. Dat kennen ze in Amerika niet. Ik had me er op voorhand al bij neergelegd dat 6 december hier een dag zoals alle anderen zou worden. Totdat ik dit pakket van mijn labovriendjes in de bus kreeg. 6 december werd wel iets speciaals en ben ze daarom eeuwig dankbaar.


Het was nog eens mijn toer om te koken. Vorige keer was het stoofvlees met frietjes, deze keer was het balletjes in tomatensaus (mét frietjes, haha!). De mama van mijn roommate was op bezoek en daarom vond ik het dan ook perfect om iets typisch Belgisch te koken. Jullie kunnen het dessert wel weer raden waarschijnlijk ? Jep, moelleux !


Naast Sephora, is Ulta de 2de grootste beautywinkel in Amerika. Ik had op voorhand al gekeken waar er eentje dichtbij zou zijn en de dichtsbijzijnde was ongeveer zo'n 15 minuutjes rijden. We moesten daar toch eventjes in de buurt zijn, dus glipte ik binnen. Beauty heaven... Overal om je heen beautyproducten van merken waar we in België alleen maar over kunnen dromen. 


Wanneer de kerstboom in huis wordt geplaatst, weet je dat Kerstmis niet veraf meer is. Het geeft net dat ietsje meer sfeer in huis. Het aftellen kon beginnen...


... maar eerst hadden we ons befaamde kerstfeestje nog. Zo'n 100 man werd initieel uitgenodigd, de dag zelf zijn er uiteindelijk maar 30 geweest (was op zich geen ramp, ik zou echt niet geweten hebben of die hier allemaal binnen zouden geraken). Fijn om nieuwe mensen te leren kennen en een typisch Amerikaans feestje mee te maken.


De Lakers in LA. Een match waar ik zo hard naar uitkeek. Ik was voordien al naar een American football game geweest maar aangezien ik de regels daar niet zo echt van snapte, was het leuk om te kijken maar dat was het dan ook. Van basket snap ik net ietsje meer dus was het veel interessanter en leuker om naar te kijken. De arena was immens en ik heb er echt zo van genoten. Als je ooit eens in Amerika bent, maakt niet uit waar, probeer eens een basketbal match te gaan bekijken; zeker de moeite waard!


Is toch even verschieten als je de koelkast opentrekt en je een levende kreeft erin ziet liggen! Santa Barbara ligt natuurlijk dichtbij de zee (het heeft een eigen haven!) en dan is het logisch dat er heel veel zeedieren gegeten en verkocht worden. Ik had nog nooit kreeft gegeten. Ik ben in het algemeen geen viseter maar dat is - sinds ik hier ben - mooi veranderd. Het was enorm speciaal en lekker om kreeft met kerst te krijgen.


De 2de week van de kerstvakantie (deze week dus) zit ik in LA maar vorige week was ik dus een hele week thuis. Ik had al wel wat plannen maar nog niet echt iets concreets. Tot de vriendin van mijn gastbroer me opbelde om te vragen of we iets samen konden doen. De zoo stond eigenlijk al een tijdje op mijn lijstje. Voordat we dat gingen doen, gingen we eerst wijnproeven. Dat is hier een enorm ding in Santa Barbara: wijn. Er zijn verschillende plaatsen waar je wijn kan gaan proeven waarna je een glas of fles kan bestellen. Enorm gezellig (ze maken mij hier verslaafd aan alcohol, I tell you!).


En daarna : de zoo !

Mijn voorlaatste dag in LA gaat nu in. Ik heb hier de tijd van m'n leven en besef niet dat ik bijna terug school heb eigenlijk, haha! Ik ben dankbaar dat mijn nichten bereid waren om zoveel uren te vliegen om mij te komen bezoeken. We halen hier het beste uit elke dag!

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten