woensdag 1 februari 2017

Q&A !


Een tijdje geleden postte ik op mijn Facebookpagina en Twitter de oproep over dat jullie vragen konden stellen over mijn maanden hier in Amerika. Veel zien jullie door middel van mijn vlogs maar een aantal dingen blijven toch steeds onbeantwoord. Zoals ik al eerder zei, ga ik sowieso een video maken over hoe mijn ervaring hier in Amerika was (na mijn jetlag liefst) maar ik wil alvast op de vragen beantwoorden die jullie stelden. Let's go !

1. Wat is 1 ding dat je in Amerika zal missen ?
De kwelling: noem 1 ding. Dat is enorm moeilijk ... Ik heb hier zoveel om te missen, ik weet nu al dat ik met tranen in de ogen afscheid ga nemen van al het moois hier. Misschien wat ik het meeste ga missen, is de spontaniteit en de vriendelijkheid van de mensen hier. Ik heb het op zich nog al gezegd: spontane praatjes maken met vreemden, is al lang geen rariteit meer. Dat moet ik straks in België niet meer doen of ze bekijken me nogal raar aan. Europa is op dat gebied nogal 'koud'.

2. Voldeed Santa Barbara (en Amerika in het algemeen) aan je verwachtingen?
Het was mijn eerste keer in de States, dus het was sowieso wel afwachten van wat ik er zou van vinden. Een ding wist ik zeker voor ik vertrok: het zou me niet teleurstellen. En dat heeft het inderdaad ook niet gedaan. Californië is een prachtige staat, eentje dat echt mijn hart heeft gestolen. Er zijn heel wat clichés waar, de Amerikaanse films liegen er soms gewoon echt niet om. Meer voorbeelden zal ik wel in aankomende video geven maar bijvoorbeeld: de porties zijn groot, het Hollywood Sign staat er echt en iedereen rijdt hier bijna rond met een truck of een SUV. Not everything is a lie.

3. Als je nu terugkijkt: zou je met dezelfde organisatie gaan of toch zelf alles boeken?
Nog een vraag die ik eerlijk in de video zal beantwoorden. Ik zou sowieso dit alles opnieuw doen als ik opnieuw voor de keuze stond maar ik zou het anders aanpakken. Met de dingen die ik nu weet, zijn er verscheidene andere dingen waarmee ik rekening mee zou houden en die ik anders zou doen.

4. Heb je eraan gedacht om langer te blijven ?
Er zijn een paar factoren geweest die misschien hadden beslist dat ik langer kon blijven, inderdaad. Helaas is niet alles gegaan zoals gepland dus kom ik mooi binnen een paar weken naar huis. Het is inderdaad prachtig maar het is hier ook enorm duur. Hier iets huren is gemakkelijk een maandloon. Verdubbel de kosten voor als je voor een week boodschappen gaat doen (ik heb de beste plaats uitgekozen, ik weet het ...maar de avocado's groeien wel hier aan de bomen = kost minder). Verder kon je ook je schooltraject verlengen maar stiekem ben ik toch ook een beetje blij dat ik iedereen thuis weer ga zien.

5. Wat is je lievelingseten daar ?
Je zou misschien denken dat het hamburgers zouden zijn, maar dat is het niet (alhoewel... Ik ken wel een aantal plaatsen die enorm goede hamburgers serveren!). Wat ik hier heb leren eten, is poké (en nee, niet zoals in Pokémon). Het is te vergelijken met sushi maar tegelijkertijd is dat toch helemaal anders. De basis is sushi rijst waarna je 3 soorten vis kunt kiezen, in stukjes gesneden (zalm, garnalen, tonijn, krab,...). Als laatste kies je je toppings : ananas, avocado, zeewier, komkommer, ui, ... Het is zó lekker ! Ik vind sushi lekker maar dit is nog beter. Als forensische niets wordt, open ik misschien een pokébar ?


Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten