vrijdag 3 februari 2017

Snapshot


Mijn dagen in Santa Barbara zijn hier geteld. Over exact 15 dagen vlieg ik terug naar België. Dit is dus ook meteen de laatste Snapshot die ik zal maken in Amerika. Ik laat jullie mijn afgelopen maand zien.



Ik spendeerde mijn eerste week van januari in LA met mijn nichten. Het was er schitterend! De dag voor mijn verjaardag gingen we naar Santa Monica. De beste verjaardag ? Dat is wat wij deden: een stukje cheesecake gaan halen bij de Cheesecake Factory en het op het strand van Santa Monica opeten terwijl we naar de zonsondergang keken. Prachtig gewoon.



Aangezien ik mijn echte verjaardag in LA vierde, wilde mijn gastgezin toch nog iets doen de maandag erna. De vriendin van mijn gastbroer versierde het huis mooi, mijn gastbroer kookte en het was gewoon heel gezellig. Is echt superlief dat ze dit gedaan hebben, het maakte mijn 24ste verjaardag heel speciaal.


De donderdag erna ging ik met de klas naar het Natural History Museum. Ons thema van die week was Natural History dus het sloot er wel mooi bij aan. Onze leerkracht wilde ons gewoon even weg uit de klas, ze noemde het een field trip. Het was misschien niet meteen het meest verrassende maar het was wel leerrijk en echt iedereen - ja, ook de speelvogels in de klas - leek het wel leuk te vinden.


Belgische kost mis ik nog steeds hoor ! Daarom besloot ik om frietjes met kip en appelmoes te makken met daarna: moelleux. De Amerikanen kennen deze combinatie niet, zij zouden eerder varkensvlees met appelmoes eten (dat zag ik nu zo weer niet echt zitten). Het heeft gesmaakt, dat kan ik je wel zeggen!



Alweer moest ik afscheid nemen van een hele goede vriendin en klasgenoot, deze keer iemand van België (wat het niet al te moeilijk maakt want sowieso spreken we terug af in België)! Er is 1 plek in Santa Barbara waar je echt MOET naartoe gaan: The Boathouse. Het is een restaurant die uitkijkt op het westen wat zoveel betekent als: je ziet vanuit het restaurant de zonsondergang. Aangezien ze dat nog niet gedaan had, wou ik haar dat toch nog even laten zien voor ze vertrok. Bij deze: geslaagd ! Het eten was uiteraard ook heel lekker.


Eindelijk warmt het hier terug wat op in Santa Barbara. Afgelopen weekend was het een prachtige 23°C. Strandweer dus ! En ja: ik heb mijn indianenstrepen terug, haha !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten