zondag 19 maart 2017

Mijn nagels: mijn ervaring met acryl

Nagellakjunkie, zo mag je me best noemen. Ik vind het leuk om met kleur te spelen en niet alleen op mijn ogen en lippen. De kleur die ik kies, hangt af van mijn mood en seizoen (maar soms trek ik me daar ook niks van aan hoor, haha!). Nepnagels heb ik altijd wel mooi gevonden. Het gaf een totaal andere look aan je handen. Ik had van mezelf al wel lange en sterke nagels maar vanaf het moment dat er eentje afbrak, moest ik de rest ook kortwieken. Daar had ik even genoeg van. Daarom ging ik voor acryl. Met mijn roommate bezocht ik een nagelsalon in Amerika, kwestie van ons laatste uitstapje samen. Nu ik bijna een maand thuis ben, begon de acryl een beetje uit te groeien. Tijd voor iets nieuws !


Acryl wordt op je nagels geplaatst. Het is een soort poeder dat gemengd wordt met acryl vloeistof om er een glad geheel van te maken. Dat wordt op je nagels geplaatst waarna het hard wordt. Fascinerend om te zien! Je kan ook nog voor verlengingen gaan zoals velen kiezen maar voor mij was het gewoon praktischer om de lengte van mijn eigen nagels te kiezen. Het is een mythe dat acryl je nagels zwakker maakt. Als het eraf gevijld wordt, voelt het inderdaad dunner aan in vergelijking met je eigen nagels. Het was raar om terug mijn eigen nagels te hebben voor een paar minuten. Ik had voor verlengingen gekozen in Amerika maar uiteraard groeien je eigen nagels mee. De lengte van mijn eigen nagels vond ik nu best oké, dus geen verlengingen deze keer.


Nu ging ik voor dit design: een dromenvanger. Een beetje symbolisch naar de fijne tijd in Amerika (plus ik vond het ook gewoon heel mooi in combinatie met de paarse kleur). Ik heb in totaal zo'n 2 uur op mijn stoel gezeten, wat niet slecht is! En de afwerking mag er wel zijn. Het was een van de beste nagelsalons in de buurt, dus ze zien me daar zeker nog terug. Ook al vind ik dit super mooi en vooral handig (acryl is namelijk heel sterk waardoor je geen chips krijgt), soms mis ik mijn gewone nagellak toch nog hoor. Ik lakte elke zondag mijn nagels in een ander kleurtje, nu hou ik deze manicure voor 3 weken tot een maand. Is ideaal als je geen tijd hebt om elke week van kleur te veranderen maar ik was het wel gewoon om elke week een andere kleur op mijn nagels te zien. Ook was het een beetje 'me-time': even de laatst dag van het weekend 'vieren' met een relaxend avondje nagels lakken. 

Zou jij ooit acryl uitproberen ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten