zondag 9 april 2017

Urban Decay Vice Sheer Lipstick 'Plaid'

Urban Decay is sinds kort te koop bij Ici Paris XL. Een hele goede toevoeging aan het assortiment, als je het mij vraagt. Buiten een NAKED palette en een oogpotlood, bezit ik verder niks van het merk. Ik kreeg van 3 geliefde vriendinnetjes een bon van Ici Paris waardoor het me wel leuk leek om eens wat meer van het merk te testen. De Vice collectie is al een tijdje online en vooral de lipsticks spraken me wel heel erg aan. Ik wilde eens een specialer kleurtje kiezen, niet zo zeer weer voor het veilige nude. Ik koos voor Plaid.


En met Plaid ging ik heel erg uit mijn comfort zone. Ik kies meestal voor de neutrale tot rozige tinten maar voor rood kies ik eigenlijk niet zo snel. Zonde, want het is nog zo'n mooie en sexy kleur. Ik heb niet echt meteen een goede rode lipstick in mijn collectie, dus dat hoopte ik met deze kleur te veranderen. Het is niet echt rood-rood, eerder richting de kersenrode kleur; wat me beter staat.

De verpakking is een stevige metalen huls met heel mooi 'Urban Decay' erin gegraveerd. Niet wat ik gewend ben wanneer ik bijvoorbeeld een MAC lipstick vastneem. Het voelt ook meteen wat zwaarder aan waardoor je voelt dat het wel enorm stevig is en het misschien wel eens een valpartij kan overleven.




Rood is een hele moeilijke kleur om zomaar even op te doen en uit het huis te rennen wanneer je te laat bent. Allereerst is het best om een lippenbalsem op te doen en je lippen op voorhand te scrubben. Het nadeel aan zo'n felle kleuren is dat je makkelijk de velletjes en oneffenheden ziet. Een goede voorbereiding is dus de eerste stap! Verder kan ook een lippenseeltje handig zijn als je de kleur netjes wilt aanbrengen en je niet buiten de lijntjes wil kleuren.

Aangezien het een sheer is, is het niet onmiddellijk intens rood als je 'em aanbrengt. Uiteraard kan je het zo fel maken als je wilt door de kleur op te bouwen. Nog een eigenschap van een sheer lipstick, is dat hij mooi glanst wanneer je 'em aangebracht hebt. Wel is het dan zo dat, na een hapje, de kleur verdwijnt en je 'em wel even moet bijwerken. TIP: geen tijd om bij te werken ? Breng een lipliner aan in dezelfde kleur als je lipstick. Zodra je lipstick eraf slijt, blijft de lipliner op je lippen en lijkt het alsof je toch nog steeds lipstick draagt.



Raar maar waar vond ik 'em een beetje aan de droge kant waardoor ik wel blij was dat ik eerst lippenbalsem had aangebracht. Verder vind ik deze lipstick fantastisch! Geen fan van het rode? Er zijn nog genoeg kleurvarianten van deze lipstick waartussen je kan kiezen!

De Urban Decay Vice Lipsticks kan je vinden bij Ici Paris XL voor €19,50.

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten