vrijdag 5 mei 2017

Curls all the way

Vrouwen en hun haar: het is een straffe combinatie. Ik heb een haat-liefde relatie met mijn haar. Enerzijds is het sterk van zichzelf en groeit het redelijk snel. Anderzijds heb ik een hele bos krullen als ik er niets mee doe en dat kan bij sommige gelegenheden geen kwaad, maar soms wou ik gewoon dat het stijl was. Voor altijd.


Het is zo hoor: diegene die krullen hebben, willen stijl haar en vice versa. Je wilt altijd datgene hebben wat je niet kan krijgen. Gelukkig hebben we vandaag de dag van die styling tools die ons kunnen helpen (thank god voor een stijltang!). En toch ... Elke dag zoveel warmte op je haar, is niet goed op lange termijn. Je hebt wel van die heat protectors die je eerst aanbrengt vóór je warmte op je haar gebruikt maar toch ... Het beste is dat je je haar gewoon aan de lucht laat drogen en je lachend door het leven gaat, welke coupe je ook hebt. Maar er zijn mensen - zoals ik - die met de natuurlijke coupe soms niet zo tevreden zijn, haha !

Ik hoor het veel: of anderen denken dat ik er krullen heb ingedraaid of ze raden het wel dat het natuurlijk is. Het is natuurlijk. Het is mooi op sommige momenten, sommige shampoo's laten mijn haar gewoon krullen en dan sta ik 's anderdaags op en moet ik er verder niets aan doen. Op andere dagen heb ik er meer problemen mee en dan zit er niets anders op om mijn haar eerst stijl te maken en dan er opnieuw (mooiere) krullen in te draaien. Of het gewoon stijl te laten if I don't feel like curling it. Sommige vriendinnen zouden zoveel doen om krullen in hun haar te hebben (met een paar flessen haarlak en mousse inbegrepen) en dan denk ik spontaan: 'Wisselen?'.  Buiten dat ik krullen heb, heb ik ook nog eens dik haar waardoor het extra veel tijd vraagt om het in model te brengen. En dan is mijn zin om er iets mee te doen al helemaal over ...


Je moet blij zijn met wat de natuur je gegeven heeft. Geloof me, dat heb ik vaak mogen aanhoren als ik weer eens begon te klagen over mijn krullen. Maar eigenlijk is het wel waar. Ik zie mijn krullen wel graag (oké, soms), ik moet er 's morgens niet echt heel veel tijd in steken. Vroeger had ik wat meer golfjes in mijn haar in plaats van krullen. Naarmate ik ouder werd en begon ik meer krullen te krijgen (hormonen zullen er ook wel voor iets tussen zitten...).

Ben jij gelukkig met je natuurlijke coupe ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten