zondag 7 oktober 2018

Clean-out van mijn make-up collectie

The word is out : ik ben verhuisd. Meer nog : ik ben gaan samenwonen. Bij het verhuizen komt veel kijken: woonplekken bekijken, administratieve zaken regelen, om nog maar te zwijgen van inpakken, uitzoeken van spullen, weggooien. Dat alles heb ik ook gedaan met mijn make-up collectie. Doorheen de jaren heb ik wel wat verzameld maar gebruikte niet alles wat ik had. Door te verhuizen, vond ik dat de perfecte gelegenheid om eens grondig grote kuis te doen in mijn make-up collectie. Wat gooide ik weg en wat hield ik bij ?


De 'vochtige' producten nam ik eerst onder de loep. Vloeistoffen zoals foundation, lipgloss, ... zijn een broeihaard voor bacteriën als je ze te lang laat liggen (afhankelijk van hoe intensief je ze gebruikt hebt natuurlijk). Een paar foundations heb ik gewoon zonder nadenken de vuilbak ingegooid. Of ze waren mijn kleur niet of ik had ze al jaren in mijn kastje zitten. Het is iets dat je op je gezicht smeert; het laatste wat je wilt, zijn puistjes of allergische reacties. Met lipgloss was ik even streng. Ik gebruik tegenwoordig zelden lipgloss - de liquid lippies hebben al een tijdje mijn hart gestolen. De lipproducten die gewoon té oud waren, gingen meteen de vuilbak in. Alweer : je smeert het op je lippen en 'eet' het op gedurende de dag, niet iets waarvan je ziek wilt worden dus.


Voor de 'droge' producten zoals de blushes en oogschaduws was ik iets minder streng. Kunnen droge producten dan niet slecht worden ? Natuurlijk wel, het gebeurt alleen niet zo snel als in vochtige producten. Kijk altijd even naar je poeders : is het nog dezelfde kleur, ruikt het raar, ziet het er anders uit ? Gooi het dan weg, het is het risico niet waard om er ziek van te worden. Bij mij was het niet de consistentie van het product, maar gewoon de kleuren die ik niet meer gebruikte. Van een paar MAC blushes heb ik afscheid genomen, alsook oogschaduws van verschillende merken. Hoe ouder ik word, hoe minder ik met kleur experimenteer. Vroeger ging ik met knalblauwe oogschaduw naar school, dat is nu gedaan. Ik hou van mijn naturelle tinten, mijn eyeliner en mijn paarse en koperen kleurtjes die mijn oogkleur  complementeren. Van mijn paletten heb ik de meesten gehouden. Een paar Sleek paletten gingen eruit aangezien ik ze in een jaar niet meer gebruikt had. Ik zou ze dan ook niet missen als ik ze aan iemand anders zou geven.


Al bij al had ik een mooie doos vol met spullen, een doos waar ik anderen mee blij kan/kon maken. Af en toe eens een clean-out kan zeker geen kwaad. Je ruimt de producten uit die je zelf niet meer gebruikt en kan anderen ermee gelukkig maken. Aan de andere kant heb je weer plaats voor nieuwe producten ! Een make-up collectie filmpje komt er snel aan want dit kastje heeft nog meer te bieden!

Heb jij onlangs iets weggesmeten uit je make-up collectie?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Rhune Vanden Block7 oktober 2018 om 12:15

    Heel mooi geschreven en super tof om te lezen. Ik ben fan!x

    BeantwoordenVerwijderen