maandag 19 november 2018

Mijn 5 favoriete make-up paletten

Ik gebruik nog weinig mono oogschaduws. Ik koop meestal palettes omdat ze fijner vind om mee op reis te nemen. Je hebt alle kleurtjes op 1 plaats en je hoeft (meestal) niets extra's mee te sleuren. Over de jaren heen heb ik er velen getest. Vandaag toon ik je mijn top 5!




1. Too Faced Chocolate Bar palet 

Als er 1 palet is waar ik absolute fan van ben, is het dit palet wel. Ik heb het Peach palet ook maar dat reserveer ik voor de zomerperiode aangezien deze vol leuke kleurtjes zit. Deze is neutraler en net iets geschikter om voor verschillende gelegenheden te gebruiken. En nog een pluspuntje : hij ruikt naar chocolade ... Need to say more ? 



2. Make-up Revolution Ultra Professional Eyeshadow Flawless

De award van meest gebruikte oogschaduwpalet gaat naar deze hier. Als de gehavende verpakking het al niet genoeg bewijst, dan weet ik het niet meer. Ik denk dat dit zelfs mijn eerste Make-up Revolution palet was (dus verklaart ook de toestand waar deze zich in bevindt, haha!). Je kan hier gewoon zo veel mee ! Wat ik wel miste, waren een paar matte kleuren om mee uit te blenden dus ik heb daarna het matte palet ook nog gekocht. Maar de verhouding prijs/kwaliteit is om achterover te vallen want het palet heeft ook nog eens een grote spiegel. Ideaal om mee op reis te nemen dus.



3. Tarte Tartelette in Bloom palet

Een van mijn pareltjes toch wel. Tarte is ontzettend moeilijk te krijgen hier in Europa. Of je moet al hoge verzendkosten betalen als je het alsnog vindt. Spijtig wel want hun producten zijn fantastisch. Deze In Bloom doet me eigenlijk onmiddellijk aan de lente denken. Zachte rozige-gouden tinten. Liefelijk en subtiel. Je ziet ook al welke kleuren ik het vaakst gebruikt heb?



4. Urban Decay Naked Heat palet

Hier heb ik onlangs een hele review over geschreven.



5. The Balm Nude'tude palet

Als laatste hebben we ook deze klassieker. Iedereen kent 'em ondertussen wel. Wat ik in het begin niet had verwacht, is hoeveel pigment de oogschaduws hebben. Daar heb ik me wel eens aan mispakt. De witte onder de wenkbrauw als highlighter ? Dan heb je echt een streep wit - om maar even een voorbeeld te geven. De zwarte gebruik ik meestal als eyeliner en dan heb je ook écht een zwarte streep. I like !



Mijn favorieten gaan van een goedkoop palet naar iets duurdere. Er zitten soms echt pareltjes tussen, je moet ze alleen weten te vinden.

Wat is jouw favoriete palet?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten