woensdag 21 november 2018

Waarom gezichtsverzorging belangrijk is

Ik zou geen goede beautyblogger zijn als ik niet zou zeggen dat je je huid goed moet verzorgen. Niet alleen je regelmatig insmeren met body lotion om je huid soepel en gehydrateerd te houden, ook je gezicht heeft wat aandacht nodig, zeker tijdens de koude winterdagen. En toch ... Gezichtsverzorging was nooit aan mij besteed. Ik zag het mijn mama nooit doen, laat staan mijn grootmoeder maar beetje bij beetje ontdekte ik dat het toch een groot verschil uitmaakte ...



Even een kleine achtergrond over mijn huid. Ik heb een gemengde huid; wat wil zeggen dat ik droge wangen heb en vooral veel talg produceer op mijn voorhoofd, rond mijn neus en op mijn kin (de T-zone). Qua make-up kies ik vooral voor producten die me mat houden gedurende de dag. Ik wil highlighter kunnen aanbrengen op plaatsen waar ik het wil, in plaats van dat ik ongewenst begin te glanzen op plaatsen waar ik het zeker NIET wil. Vele misverstanden zijn er rond het feit dat, als je een gemengde tot vette huid hebt, dat je je gezicht niet mag insmeren met olies of dikke crèmes omdat je huid daardoor nog vettiger wordt. Dat is niet helemaal waar. Let me explain ...




Onze huid is een orgaan. Het maakt talg aan om zichzelf soepel te houden. Mensen met een droge huid maken te weinig talg aan waardoor ze soms een handje geholpen moeten worden door dikkere gezichtscrèmes om te hydrateren. Maar ook mensen die een vette huid hebben, kunnen wat vocht gebruiken. Het is dus niet zo dat een vette huid daarom 'over-gehydrateerd' is ! De juiste gezichtsverzorging is belangrijk om aan de noden van huid te voldoen. Wil je voor het eerst een gezichtsverzorging aanschaffen ? Ga dan naar een dermatoloog om te weten te komen welk huidtype dat je hebt. Er is niet echt een 'verkeerde' gezichtsverzorging maar waarom de verkeerde producten kopen als je het toch ook meteen goed kan doen?

Vergeet ook zeker een oogcrème niet. De huid onder je ogen is de dunste huid over je hele lichaam. Dat wil zeggen dat deze huid ook het kwetsbaarst is. Het is daarom belangrijk om deze ook goed te verzorgen. Genoeg slapen en veel water drinken, is al een eerste stap maar een oogcrème geeft net nog dat tikkeltje extra. En een frisse blik doet wonderen!


Vergeet zeker ook je gezicht niet te reinigen met een milde cleanser. Make-up of niet, je huid krijgt het zwaar te verduren gedurende de dag. Ooit al eens een watje met reinigingswater langs je gezicht gestreken na een dag werken? Je ziet meteen wat voor viezigheid eraf komt. Uitlaatgassen, make-up, stof, ... Elke dag je huid reinigen, voorkomt verstopte poriën en dus ook puistjes.

De juiste gezichtsverzorging kan zoveel doen voor je huid. Sporten, gezond eten en veel water drinken doet je huid al stralen. De juiste producten zorgen voor dat extra effect!

Welke gezichtsverzorging gebruik jij ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten