vrijdag 25 januari 2019

Mijn skincare producten voor het slapen gaan

Een van mijn goede voornemens dit jaar was beter voor mijn huid zorgen. Tijdens mijn puberteit heb ik heel veel last gehad van puistjes maar eenmaal de puberteit voorbij, had/heb ik zeker niet te klagen (gehad). Af en toe eens een puistje door stress, time of the month of doordat ik iets 'slechts' gegeten had maar daarbuiten bleef mijn huid puistvrij. Wat niet wil zeggen dat mijn huid de laatste tijd zijn kuren heeft met dit koude weer. Ik nam mijn huidverzorging voor het slapen gaan eens onder de loep.


Even een achtergrond over mijn huidtype: ik heb een gemengde tot vette huid. Vroeger bleef ik van dikke crèmes weg omdat ik het gevoel had dat dat mijn huid nóg vettiger maakte. Hetzelfde verhaal met olies, ik kocht ze nooit. Maar het is niet omdat je een vettigere huid hebt, dat je daarom moet inboeten voor hydratatie !

Laten we bij het begin beginnen. Ik breng dagelijks make-up aan 's morgens, wat zoveel betekent dat dit er 's avonds ook terug af moet. Al jaren gebruik ik de Garnier Micellair reinigingswater. Ik heb verschillende micellaire waters gebruikt in het verleden en deze van Garnier is mijn absolute favoriet. Waar sommige waters het product gewoon uitsmeerde als je er met een wattenschijfje overging, verwijdert deze van Garnier ook effectief de make-up. Uiteraard zijn er nog wel wat restjes die overblijven, dus die ga ik te lijf met de Rainpharma Advanced pre-cleanser. Dit is een gezichtsreiniger op basis van olie die de laatste restjes make-up als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Je gezicht nat maken en met ronddraaiende bewegingen de cleanser in je huid werken. Het schuimt een heel klein beetje maar niks dramatisch. Even afspoelen en klaar!



Nu we alle viezigheden van ons gezicht gehaald hebben, is het tijd om de huid terug te voeden. Als ik een goede hydratatie wil, dan gebruik ik de Nivea Natural Balance nachtcrème. Deze crème is dikker dan een gewone dagcrème bijvoorbeeld dus voor het slapen gaan aanbrengen, geeft het de kans om 's nachts goed in te werken zodat je huid de volgende morgen gehydrateerd aanvoelt. Heb ik niet veel zin in zo'n dikke crème, dan gebruik ik het Naobay Origin Recovery serum. Een serum is een geconcentreerdere vorm van een crème die meestal een knelpunt van je huid aanpakt (vochtbalans, doffe huid, etc). Deze is vooral voor hydratatie omdat ik merk dat mijn huid het toch wel nodig heeft met deze koude winterdagen.De oogcrème die ik voor het moment gebruik, is de Kueshi Nutrix Caviar crème. De huid onder je ogen is het dunste van heel je lichaam. Ik moet je daarom niet vertellen dat deze huid heel kwetsbaar is. Als laatste ook de lippen niet vergeten met de Carmex lippenbalsem (my favourite!).

Het vraagt 's avonds een kleine inspanning want ja : ik was zelf ook schuldig aan het zowat niets aanbrengen voor het slapen gaan. Echter herstelt je lichaam 's nachts van de prikkels die het overdag heeft opgelopen, zo ook je huid. Het is daarom toch wel belangrijk om je huid een beetje te ondersteunen in dat wat het nodig heeft.

Wat gebruik jij voor je gezichtsverzorging ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten