zondag 24 februari 2019

Body Positivity : Mijn favoriete plus-size webshops

Ik ben geen fashion blog maar deze tips wil ik wel heel graag delen. De laatste keer dat ik een gewone kledingwinkel ben binnen geweest, kan ik me niet direct meer herinneren. Ik vond meestal niet wat ik zocht en als ik dan iets moois zag, was het niet meer in mijn maat. Ik heb een grotere maat dan de doorsnee vrouw dus stap ik niet gewoon eender welke winkel binnen. Online shoppen daarentegen, is een geschenk uit de hemel. Past het niet, dan stuur je het - in goede staat uiteraard - gewoon terug. Vandaag mijn favoriete webshops om op te bestellen wanneer je een maatje meer hebt !



1. ASOS


ASOS is een Britse webshop waar je niet alleen kleding kan bestellen maar ook beautyproducten, schoenen, juwelen, etc. Een klein beetje zoals Zalando hier in België. Hier heb ik recent nog iets gekocht. Maattabellen kloppen en gratis terug sturen wanneer iets niet past, is ook mogelijk. Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen.

2. Zalando


Als we het dan toch over Zalando hebben... Zalando is algemeen bekend om hun vele producten in allerlei kleuren, maten en vormen. Echter vind ik dat bij de plus size categorie er maar beperkte keuze is in bepaalde categorieën, zeker qua zwemkledij en ondergoed. Voor de rest bestel ik hier regelmatig kledij. Ik weet ondertussen welke merken me het best passen. En het is lekker Belgisch !

3. Boohoo


Boohoo is een site die je een tijdje geleden all over Instagram zag en waar de kledij best oké leek. Wanneer je het woord ''plus size' hoort, dan denk je meteen aan afslankende kledij, het liefst nog in het zwart. Dat is hier niet het geval. Het is niet omdat je een maatje meer hebt, dat je daarom saaie, vormloze kledij hoort te dragen ! Ook hier heb ik een aantal dingen gekocht voor onze vakantie in maart. Snelle verzending, fijne prijzen. Enige nadeel : je betaalt zelf de retourkosten indien iets niet past/niet je ding is...

4. Miss Guided


Als laatste hebben we Miss Guided, ook een hele populaire website die je een tijdje zag verschijnen op Instagram. Hier heb ik 1x iets besteld. Mooie, wat meer gedurfde kledij, een webshop voor wat statement pieces. Alleen vind ik de prijzen wat hoog liggen waardoor ik toch wel op zoek ga naar alternatieve webshops ...

Waar shop jij graag ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten