maandag 11 november 2019

Update: persoonlijk


Noem het geen comeback, ik kan me al niet meer herinneren hoeveel keer ik mijn blog verlaten heb om dan opeens terug te verschijnen. Het volwassene leven blijkt moeilijker te zijn dan gedacht (als het gaat om de tijdsindeling). Nochtans haal ik er zo'n plezier uit om te schrijven, om dingen te delen ; het is meer dat de tijd ontbreekt. Werken, huishouden, fitness, ... Dan ben je 's avonds al eens blij dat je gewoon in de zetel kan ploffen. De laatste tijd heb ik over een paar dingen kunnen nadenken, vandaag deel ik mijn hersenspinsels graag met jullie.



Ik heb nu een namiddagje vrij en kan me focussen op mijn blog. Echter heb ik dat niet elk weekend en dat maakt het soms moeilijk. Ik kan geen honderden artikels op voorhand gaan schrijven want dingen veranderen constant in de beautywereld en ik wil daar op kunnen inspelen. Om nog maar te zwijgen over het maken van product reviews. Mijn Colourpop palettes smeken om meer gebruikt te worden (mijn eerste indrukken zijn goed maar ik wil ze nog ietsje meer gebruiken voordat er een review van verschijnt) maar ik vind de tijd gewoon niet om ermee te spelen. En je weet hoe het gaat : vanaf dat we naar de herfst/winter gaan, is het 's avonds geen doen om nog productfoto's te trekken met dat het zo snel donker wordt. Life of a beautyblogger ...

Toch moet er mij iets van het hart en heb jullie input nodig. Is bloggen voorbij gestreefd ? Ik bedoel maar:  YouTube is duidelijk populair, daar kan je niet meer omheen. Is een blog dan nog wel de moeite waard om te lezen ? Tijd om te filmen, heb ik nu al amper, laat staan dat ik elke week er 2-3 kan uploaden. Maar als een blog niet meer gelezen wordt, waarom zou ik dan nog verder doen ? Het zijn maar een aantal vragen die in mijn hoofd rondspoken de laatste tijd. Ik blog ondertussen al 8 jaar, het zou jammer zijn dat ik dit zomaar moet weggooien. Echter snap ik het helemaal dat het niet fijn is om een blog te bezoeken en te zien dat er niets nieuws op gepost is (daarom dat ik jullie aanraad om mij te volgen op Bloglovin of mijn socials, zo blijf je altijd up to date!). Ik ben geen fulltime blogger, ik word er niet voor betaald om dit te doen en kan er ook niet alle tijd van de wereld insteken; dat is de afgelopen tijd wel pijnlijk duidelijk geworden, helaas. Echter hou ik ervan om dingen van me af te schrijven, om dingen te delen met jullie. Het is dat ik het echt mis als ik niks post, anders was ik er al lang mee gestopt...

De vragen die ik over mijn blog heb, kan je doortrekken naar mijn video's. De inspiratie om te filmen zit een beetje ver, laat staan dat ze ook amper bekeken worden als ik dan toch beslis om eentje te uploaden. Make-up tutorials zijn allang achterhaald en voor elk idee dat ik heb, zijn er ondertussen al 5865436 anderen die hetzelfde gefilmd hebben. Het is in deze tijd heel moeilijk om nog creatief en origineel te zijn.

Jullie feedback is dus nodig !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten