dinsdag 31 december 2019

2019 - Trip to memory lane

Alsof een jaar niks is, zo voelt het voor mij. Het klinkt misschien alweer cliché maar het lijkt gisteren dat we het einde van 2018 gevierd hebben. Voor mij werd het al snel weer duidelijk dat de feestdagen eraan kwamen toen Sinterklaas bij ons langskwam en ik niet veel later de kerstboom kon zetten. 2019 was een geweldig jaar met vele reizen en ervaringen. Vandaag neem ik jullie even mee terug naar afgelopen jaar.


De eerste 2 maanden van het jaar waren niet zo heel speciaal. Het was vooral bekomen van de afgelopen feesten. Echter: 8 dagen na de start van het nieuwe jaar mocht ik al meteen mijn verjaardag vieren ! 26 werd ik dit jaar, het aftellen naar de 30 is officieel begonnen.

In maart mochten we een heel mooie reis maken : Boa Vista. Zoals elk jaar had ik een enorme winterdip dus wat beter dan een reisje naar de zon om dat te verhelpen? Kaapverdië was prachtig, een van de mooiste plekjes die ik tot nu toe mocht bezoeken. We hebben er genoten van de zon, zee/zwembad en lekker eten. Een reisje om zeker over te doen.


In april en mei werkte ik gewoon door om dan een ander hoogtepuntje te hebben in juni. In juni mochten we voor de huwelijksverjaardag van de schoonouders mee op cruise. Een hele belevenis ! We stopten in 4 verschillende landen, elke dag stond er wel een andere plaats op de planning. Uiteraard is Santorini mij enorm bijgebleven, alsook Dubrovnik en Split (helaas omdat het daar regende...). Het leven op een cruiseschip is met niets te vergelijken, blij dat we dat even konden meemaken.


Santorini

Dubrovnik

De zomer is een seizoen naar mijn hart maar té warm is ook niet goed. Ik genoot in juli van de zon maar op momenten dat het bijna tegen de 40°C liep, was de afkoeling in de airco meer dan welkom.

In augustus trouwde een van mijn beste vriendinnen. Een jaar geleden kregen we een 'Save the Date' en toen kon het aftellen  beginnen. Voor hen kon het niet snel genoeg augustus zijn en ook ik keek er enorm naar uit. Een hele mooi dag om samen met hen te vieren.


In september nam ik alweer het vliegtuig  met een collega naar Porto. Even weg van alle drukte, we hadden immers heel de zomervakantie doorgewerkt. Het was de eerste keer dat we samen weg gingen maar was zeker een geslaagd avontuur. Porto is een hele mooie stad en het prachtige weer in september liet me geloven dat dit jaar een najaarsdip niet mogelijk was (helaas werd het tegendeel in december bewezen, haha!).


In oktober stond het laatste tripje gepland: Athene voor de verjaardag van mijn vriend. We ontdekken allebei graag de wereld dus zo'n citytripje van een paar dagen is altijd een goed cadeau om te geven. Terwijl het hier grauw en grijs was, moest ik mijn zomerkleren terug bovenhalen aangezien het in Griekenland nog een goede 25°C was. Het orakel van Delphi was ons daguitstapje en verder hebben we genoten van de monumenten die we gratis mochten bezoeken door de nationale feestdag.



Naar de maand december keek ik uit, ik ben zo'n typisch feestdagen-mens. Ik kon niet snel genoeg de kerstboom zetten en ons appartement decoreren om het extra gezellig te maken. Gek dat ik binnen een paar dagen de kerstboom terug moet afbreken en dat alles zijn oude gangetje zal gaan. Tijd gaat veel te snel ...


2019 was voor mij een jaar van nieuwe ervaringen, zelfreflectie, body positivity en nadenken over wat ik verder wil doen in het leven. Ik werkte hard aan mezelf: niet alleen fysiek in de fitness maar ook mentaal ben ik niet meer dezelfde persoon dan een jaar geleden. Geen idee wat het nieuwe jaar mij zal brengen maar ik kijk ernaar uit om nog meer te groeien.

Ik wens jullie alvast heel veel plezier vandaag. Ga 2020 al feestend in, ik zie jullie in het nieuwe jaar terug!

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten