woensdag 25 juli 2012

New in : Nachtschade – Karin Slaughter

Vakantie = boeken lezen, je zou ervan verschieten hoeveel ik eruit lees. Ik zie altijd dat ik een voorraadje boeken heb liggen die ik nog moet lezen. Onlangs was ik door die voorraad door en besloot ik om naar de Standaard Boekhandel te gaan. Ik kocht Nachtschade van Karin Slaughter.


Even een korte inhoud : ‘In Grand County, een stadje in Georgia, ontstaat grote deining als een jonge lerares wordt verkracht en vermoord. Het slachtoffer wordt gevonden door Sara Linton, de plaatselijke kinderarts en lijkschouwer. Haar ex-echtgenoot Jeffrey Tolliver, hoofd van politie, leidt de zaak. De twee moeten ondanks hun verstoorde relatie samenwerken om het mysterie van de moord op te lossen. En dan is er ook nog de zus van het slachtoffer, Lena, die als rechercheur op eigen houtje naspeuringern verricht.

Tijdens het onderzoek lopen de onderlinge spanningen steeds hoger op. Sara draagt een geheim uit het verleden met zich mee dat licht op de zaak zou kunnen werpen, maar zwijgt als het graf. Intussen lijkt Lena zich te vergalloperen aan het onderzoek. Dan dient het volgende slachtoffer zich aan.’


Ik vond het boek in het begin nogal wat langdradig. De moord werd al snel ingeleid maar daarna duurde het wat voor er iets gebeurde. Misschien om het wat spannender te maken, ik weet het niet maar van mij hat dat langdradige stuk echt niet gehoeven. Eenmaal dat dat stuk gedaan was, MOEST ik gewoon het boek lezen. Na elke bladzijde die ik omsloeg, wilde ik weten wat er verder gebeurde. Zo spannend ! Het einde was een complete verrassing. Je kreeg gedurende het verhaal wel enkele aanwijzingen over  wie de dader zou kunnen zijn maar toen ik dacht dat ik wist wie het was … Het was iemand totaal anders dan ik verwacht had. Echt een aanrader als je van die thriller/moordzaken boeken houdt. 

Nachtschade kan je vinden bij diverse boekhandels voor €17,95. 

Welke boeken vind jij aanraders ? 

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten