donderdag 13 december 2012

Periode van de Maand

Vandaag even een artikeltje, bestemd voor de dames. Want ja : alle meiden & vrouwen zullen wel weten waarover ik het heb als ze de titel lezen… Welk gevoel komt er bij je op ? Jep, dat lastige, niet-goed gevoel. Ik herken het echt helemaal. Elke maand is het weer hetzelfde liedje en voel je je wat belabberd. Hier zijn een aantal tips om die ‘periode van de maand’ wat vlotter te laten verlopen !

Photobucket
 
Telkens als die vervelende menstruatie opduikt, weet ik al wat er voor de rest van de week gaat komen : hoofdpijn, buikpijn, emotioneler zijn dan anders, zin in zoet, etc. Herkenbaar ? Oef ! Dan is dat toch niet alleen bij mij, haha ! Echt geweldig voel ik me dan niet. Geen zin om je mooi op te tutten, geen zin om naar buiten te gaan, … Het liefste zou je de hele dag in bed blijven liggen. Helaas kan dit niet : je werkt, je gaat naar school, je hebt afpsraken die dag,… Geen luie zetel in de verste verte te zien. Toch kan het anders !
 
- Begin met een goed ontbijt. Het ontbijt is immers de belangrijkste maaltijd van de dag. Daar haal je je energie uit tot aan de middag.  Heb je niet echt veel tijd om te ontbijten. Grijp dan niet naar snacks of ontbijtrepen, daar zit alleen maar suiker in die voor een korte tijd werken. Eenmaal uitgewerkt, voel je je nog meer moe. Probeer een stukje fruit en een potje yoghurt mee te nemen, dan heb je toch IETS binnen. 
 
Photobucket

- Probeer ’s avonds wat te ontspannen. Neem een warm bad met wat doucheschuim, een bruisbal, een beetje muziek … alles wat je maar nodig hebt om te ontspannen. Ik merk dan dat de buikpijn langzaamaan verdwijnt en hey, daar doen we het toch voor ? Ook een massage kan zo’n deugd doen (en weg is de hoofdpijn!).

- Verplicht jezelf om je netjes te kleden, je verzorgd op te maken, je haar netjes in model te leggen. Er goed uitzien, geeft je een instant boost, ook al voel je je wat belabberd.  

- Lak je nagels eens in een ander kleurtje, eentje dat je mood wat opkrikt. Nu je toch in niets anders zin hebt, kan je je nagels eens een grondige beurt geven.

- En als dit alles niet werkt : een hele dag films kijken in je luie zetel, kan ook wonderen doen !

Heb jij nog tips ? 

Stay gorgeous ! 

Anke

0 reacties:

Een reactie posten