woensdag 25 september 2013

Catrice Pure Shine Colour Lip Balms

Je ziet ze meer en meer tevoorschijn komen in de rekken van de verschillende make-up merken :  de getinte lippenbalsems/lipsticks in de vorm van een groot potlood. Clinique is er een paar jaar geleden mee begonnen met hun ‘Chubby Sticks’ maar tegenwoordig heeft elk merk het wel in zijn assortiment steken. Catrice kwam onlangs ook uit met zo’n grote potloden : de Catrice Pure Shine Colour Lip Balms. Ik bracht er 3 mee om hen eens aan de test te onderwerpen.

 

De kleuren die ik meebracht, waren My Cherry Berry, Cherry-ty & Go Flamingo, Go. In totaal kan je kiezen uit zo’n 8 kleuren, variërend van hele nude kleuren tot meer fellere variaties.

Allereerst lijkt de verpakking sprekend op de Chubby Sticks : een metalen kapje om het potlood te beschermen en een metalen twister om het potlood omhoog te laten komen.



Cherry-ty is een leuke kersenkleur die heel goed op mijn lippen uitkomt. Ik had 'em ietsje feller verwacht omdat hij fel in tube lijkt, maar hij is alsnog heel goed gepigmenteerd.

My Cherry Berry lijkt een hele mooie bessenkleur maar is het in werkelijkheid niet. Toegegeven : mijn lippen zijn van zichzelf al heel gepigmenteerd maar ik dacht dat deze lip balm wel wat intenser zou geweest zijn. Je ziet er echt niets van op mijn lippen. Jammer !

Go Flamingo, go is, zoals de naam zegt, een hele mooie koraal kleur. Ik ben nog altijd fan van zo’n kleurtjes en kan er maar niet genoeg van hebben in mijn collectie. Ondanks dat deze toch wel een redelijke lichte kleur is, zie je deze wel op mijn lippen. De kwaliteit is dus het ene tegen het andere potlood.

Cherry-ty/My Cherry Berry/Go Flamingo Go

Cherry-ty

My Cherry Berry

Go Flamingo Go
 

Ze zijn transparanter dan een lipstick maar zeker niet zo licht als een getinte lippenbalsem. Hydrateren doen ze heel goed. Het enige nadeel is dat er geen SPF in zit. Wil je je lippen toch beschermen ? Smeer dan een lippenbalsem met SPF eronder en hap daarna in een zakdoekje voor je je kleur aanbrengt. Zo heb je toch iets van SPF op lippen en kunnen ze niet zomaar verbranden.

Conclusie ? Ze zijn fijn voor hun prijs. De kwaliteit verschilt echter per potlood : het is dus niet omdat de kleur van de verpakking fel lijkt, dat ook die kleur op je lippen zal terechtkomen.  Hydrateren doen ze goed en ze zijn verkrijgbaar in heel wat verschillende tinten.

De Catrice Glossy Lip Balms kan je krijgen bij Kruidvat voor €4,99 per stuk.

Welke kleur is jouw favoriet?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten