woensdag 5 februari 2014

NYC BB Creme & Smooth Skin Perfecting Primer

De hype van de BB cremes en de CC cremes is nog lang niet over. Integendeel : ik heb het gevoel dat ze meer en meer geaccepteerd worden naast de klassieke foundation. Ikzelf gebruik ook heel graag BB creme. Mijn favoriet is die van Rimmel maar er zijn er zoveel op de markt dat ik er nog een andere uittestte : die van NYC. Uiteraard draag je best een primer onder je foundation. Daarom testte ik in combinatie met de BB creme ook de Smooth Skin Perfecting Primer van NYC uit. Ben je klaar voor de review ?


1. Smooth Skin Primer
Een basis is niet echt nodig als je foundation draagt maar kan wel helpen. Wanneer het bestaat uit siliconen, dan vult het de lijntjes in en laat het je poriën verdwijnen. Dat belooft ook deze primer. Zichtbare poriën heb ik niet echt, fijne lijntjes wel. Ik was wel benieuwd of hij nu echt deze zou laten verdwijnen.



Zoals je kan zien, is het een soort witte gel die uit de tube komt. Geen nood :  als je 'em aanbrengt, wordt hij transparant (het zou anders maar erg zijn!). Hij smeert heel goed uit en mijn huid voelt zacht aan na het aanbrengen. Op de onderste foto kan je zien dat hij een kleine glans geeft aan mijn hand. Ik heb een gecombineerde tot vette huid, dus alle producten met glans vermijd ik. Highlighters gebruik ik wel maar met mate. Op mijn gezicht gaf hij dus ook een glansje waardoor mijn huid vettig leek. Niet zo fijn ! Als je een iets drogere huid hebt, is hij wel aan te raden. Op zich is het een hele fijne primer want hij vulde mijn lijntjes in, alleen spijtig van die glas.

2. NYC BB Creme 5-in-1
Dan komt de BB creme. Een BB creme is een alles in 1 product. NYC belooft het volgende :
- beschermt de huid
- vermindert de zichtbaarheid van poriën
- verwijdert de imperfecties van je huid
- egaliseert
- geeft een natuurlijke look



Bij dit product ga ik eerlijk zijn : deze deed niks voor mijn huid. Of ik deze BB creme nu opsmeerde of niet, ik zag geen verschil. Dat kan je op onderstaande foto trouwens ook zien : het enige verschil dat je misschien een klein beetje ziet, is dat mijn wangen wat minder rood zijn.

Links : zonder iets - Rechts : met primer en BB creme
               
Mijn oneffenheden zie je er duidelijk nog door en ook het egaliseren is niet helemaal zoals verwacht. Nee, deze BB creme is niet voor mij weggelegd.

Algemene conclusie : de primer vond ik fijn, alleen dat glansje was niet wat ik verwacht had maar dat is persoonlijk. De BB creme was een tegenvaller.

Heb jij ze al eens uitgeprobeerd ?

Stay gorgeous !

Anke





0 reacties:

Een reactie posten