zondag 2 maart 2014

Make-up mistakes die ik vroeger maakte

Iedereen maakt fouten. Het is door fouten te maken, dat je leert. En dat is niet alleen in het dagelijkse leven zo : ook op beautygebied. Toen ik net met make-up begon, wist ik er 0,0% vanaf. Ik ga niet zeggen dat ik er nu opeens alles vanaf weet, dat is zeker niet zo. Toen wist ik er gewoon niets van. Mascara was voor mij onbestaande, laat staan foundation of bronzer. Lipgloss en lippenbalsem : dat was zowat het enige wat ik echt droeg. Make-up aanbrengen, is toch een beetje experimenteren en laat dat nu net het onderdeel zijn waar ik al eens de mist in ging ...


Ik begon foundation te dragen op mijn 14de. Dat is nogal laat (wel, in vergelijking met nu toch) maar voordien had ik er niet echt behoefte aan. Een foundation uitkiezen, is niet altijd makkelijk. Er zijn zoveel verschillende merken, zoveel verschillende kleuren waartussen je kan kiezen. Ik stond voor het rek en ik weet nog dat ik bijna 'inne minne mutte' deed om een kleurtje te kiezen. Natuurlijk wist ik wel wat te donker voor me was maar naarmate ik de lichtere kleuren zag, wist ik het niet zo goed meer. Ik ben dan ook meer dan 1 keer met een te donkere foundation naar huis gegaan. En alsof dat nog niet genoeg was : ze oxideerden. Vertaling : ik zag eruit alsof ik bij de Oempa Loempa's hoorde. Mistake 1.

Blush : nog zo'n dingetje. Qua blushkleuren koos ik niet echt verkeerd, het ging meer om het aanbrengen. Het licht in mijn kamer is nooit fantastisch geweest maar wist ik veel dat licht zoveel mis kan doen ! Ik begon dus maar gewoon aan te brengen. En je kan waarschijnlijk al wel raden hoe ik eruit zag ? Jep, clownface !

Liqud eyeliner is ook nooit mijn beste vriend geweest. Ik bracht mijn make-up altijd aan voor een lange spiegel dat onderdeel van mijn kleerkast was. Niet iets waar je op kon steunen en ja : je kon het al raden ... De eyeliner zat toch o zo geweldig ! Sindsdien ben ik overgeschakeld naar oogpotlood (en later gel eyeliner) omdat liquid eyeliner gewoon niets voor mij was.

Dat waren mijn beauty mistakes. Natuurlijk heb ik overal uit geleerd en weet ik nu toch wel ietsje meer wat ik aan het doen ben. Toch is het best wel grappig dat ik met zo'n blunders de deur ben uitgegaan. Ach ja ...

Wat zijn jouw blunders geweest op beautygebied ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten