vrijdag 11 april 2014

5 make-up pet peeves

Iedereen doet zijn/haar make-up anders, iedereen heeft een aparte stijl. Hou je van volle wenkbrauwen ? Top ! Heb je liever wat scherpere jukbeenderen? Shapen is a new way to go ! Maar sommigen gaan hier wel heel ver in. Vandaag vertel ik jullie mijn 5 make-up pet peeves en ze zijn niet zo zeldzaam als je misschien zou denken ...


1. Te donkere foundation
De grootste nummer 1 fout die je kan maken, is te donkere foundation. Het is moeilijk om in de drogisterij je perfecte kleur te vinden omdat je niets mag uittesten (en die testers dat daar ter beschikking worden gesteld ... ieuuww ?) en dat snap ik volkomen maar 4 tinten donkerder gaan omdat je ietwat van een bruin kleurtje wil hebben ? Niet doen ! Een foundation dient om je huid egaler te maken. Een schilder zal nooit op een vlekkerig canvas beginnen werken. Dat is ook zo met make-up : je zorgt voor een egaal canvas, daarna kleur je het in. Dit doe je dan met blush, bronzer en oogschaduw. De bronzer zal je dus een bruin kleurtje geven, niet je foundation?

2. Lipstick op je tanden
Iets waar we allemaal wel eens last van gehad hebben : lipstick op je tanden. Met een nude kleur gaat het nog wel; kies je voor een felrode kleur, dan is het oppassen geblazen. Een trucje hiervoor is (en dit klinkt misschien wel heel vies) dat je een vinger in je mond steekt, je mond toedoet en je vinger langzaamaan wegtrekt. Het teveel aan lipstick (of lipgloss) blijft dan aan je vinger hangen en de kans is dan klein dat je dan met lipstick op je tanden rondloopt !


3. Meer dan 1 accent leggen
Felrode lippen en blauwe oogschaduw ? Ik dacht het niet. Je legt het accent op 2 dingen. Er zijn normaal geen regels want je draagt absoluut waar je jezelf goed bij voelt. Nochtans kan het soms wel eens vloeken bij elkaar. Zorg ervoor dat je 1 accent legt : kies je voor rode lippen ? Ga dan voor een neutrale ooglook. Heb je zin in paarse smokey eyes ? Zorg dan dat je een lichtroze lipstick/lipgloss bij de hand hebt. Het balanceert elkaar zowat uit.

4. Té dunne wenkbrauwen
Wenkbrauwen geven vorm aan je gezicht, dat is een gezegde die ik me altijd zal blijven herinneren. Je wenkbrauwen bepalen mee hoe je ogen eruit zien. Staan ze wat dichter bij elkaar, dan kan je er wat strenger uitzien in vergelijking met als je ze wat lichter invult. Maar wat met té dunne wenkbrauwen ? Je frame is helemaal weg en het ziet er ook gewoon niet uit. Versta me niet verkeerd, ik heb het niet over de dunne wenkbrauwen die je van jezelf kan hebben. Ik heb het eerder over de overplukte wenkbrauwen.

5. Té veel make-up dragen

Over het laatste kan je serieus discussiëren, want ja ... Wat is teveel ? De ene gebruikt een BB creme om gewoon er wat frisser uit te zien, de andere gebruikt een full coverage foundation om de acne te verbergen ? Heeft deze laatste dan teveel make-up op ? Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken maar wat ik bedoel met té veel make-up dragen, is dat je de poederlaag er echt ziet opliggen. Het cakey-effect. Dan weet je dat je teveel make-up op hebt. En zeker als je het er echt ziet opliggen. Een setting spray kan al heel wat helpen !

Wat zijn jouw make-up pet peeves ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten