maandag 12 mei 2014

Beauty Scenario Tag

Deze tag is al een tijdje aan het rond gaan. Ik dacht 'em in video vorm op te nemen, maar heb besloten om 'em toch maar in een blogpost uit te werken : de Beauty Scenario Tag !


Deze tag gaat erover om te antwoorden op een aantal scenario's : wat zou jij doen in deze situaties ?

1. Je moet al je foundations weggooien maar je mag 1 goedkope en 1 duurdere houden. Welke kies je ?
Deze is niet zo heel moeilijk want een echte dure foundation heb ik niet. Als je Revlon meetelt als 'duur', dan kies ik voor mijn Revlon Color Stay. Zonder deze foundation kan ik echt niet leven, zo'n goed spul ! Voor een goedkopere foundation zou ik de Rimmel Wake Me Up kiezen.

2. Je gaat naar een sollicitatie/interview en de vrouw die je gaat interviewen, heeft lipstick op haar tanden. Zeg je er iets van of laat je het zo ? 
Dat hangt een beetje van de sfeer af. Als je in een hele gesofisticeerde omgeving terecht komt, dan zou ik het niet durven om er iets van te zeggen. Voel ik me op mijn gemak en de vrouw is 'aanspreekbaar', dan wil ik haar er wel op attent maken.

3. Je voelt je niet jezelf en je hebt een opkikker nodig. Welke lipstick breng je aan om je mooi te voelen ? 
Dan kies ik voor mijn YSL Rouge Volupté in nr. 9.


4. Je gaat terug in de tijd naar je tienerjaren: hoe zou je je make-up & haar anders doen?
Mijn tienerjaren zijn nog niet zo heel lang geleden dus echt heel veel anders zou ik het niet doen. Qua make-up zou ik wel wat meer opletten met eyeliner, ik kon serieus de mist in gaan daar. Qua haar kon ik misschien wat meer experimenteren met kapsels, ik had altijd dezelfde coupe (niet dat dat nu anders is ...)

5. Je vraagt aan je kapper een kapsel op schouderlengte maar ze hebben je verkeerd gehoord en ze knippen het helemaal kort. a) Lach je, verlaat je de kapperszaak en bel je hysterisch naar je moeder b) Ween je in de stoel zodat dingen awkward worden c) beklaag je je bij de manager en vraag je je geld terug ?
Ik zou voor dat eerste gaan. Het haar is er toch af dus echt veel kan je er niet aan doen. Haar groeit wel terug maar natuurlijk duurt dat een tijdje. Achteraf kan je er misschien mee lachen, maar op dat moment zou ik echt hysterisch naar de mama bellen.

6. Je vriend/vriendin verrast je met een citytrip van 4 dagen en je hebt 1 uur om je koffers te pakken. Welk universele palet neem je mee ?
Ik heb niet echt een palet waar zowel oogschaduw als blush als lipstickkleuren inzitten maar als ik alleen voor oogschaduw moet kiezen, dan ga ik voor mijn ELF 32 oogschaduw palet. Daarin heb je echt alle kleurtjes die je maar kan nodig hebben. Ik pak het telkens mee op vakantie en dan heb ik geen andere oogschaduws nodig. En het is nog niet te groot ook !


7. In je huis werd ingebroken. Iedereen is ok maar je beauty collectie werd serieus onder handen genomen. Van welk product hoop je dat ze het laten liggen hebben ?
Dat is een moeilijke vraag. Ik hoop allereerst mijn Naked3 palet, want dat zou me anders toch een hartverzakking bezorgen. Verder hoop ik ook dat mijn Facial Cleansing Brush ok is want voor mijn huid is dat toch een holy grail.

8. Je vriend/vriendin leent je make-up en geeft het terug in slechte staat. a) Jij doet alsof er niets gebeurd is b) Vraagt dat hij/zij het opnieuw voor je koopt c) Je doet net hetzelfde bij haar.
Je make-up uitlenen is misschien op zich al niet zo hygiënisch dus dat doe ik niet snel. Ik heb vriendinnen waarvan ik 100% weet dat ze zouden zeggen als er iets kapot zou zijn en dat ze het opnieuw zouden kopen (ook al hoeft dat van mij niet). Ik vind het gewoon belangrijk DAT ze het al zouden zeggen dat er iets kapot is en dat ze daar niks over verzwijgen. Maar zoals ik zei: ik heb het nog nooit voorgehad.

Zo, dit waren mijn antwoorden. Feel free om jouw antwoorden achter te laten bij de reacties, ik ben benieuwd naar hoe jullie zouden reageren !

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking: