woensdag 14 mei 2014

Wat te doen met miskopen

Je hebt het al wel eens meegemaakt : je koopt een foute kleur foundation, een te lichte blush of een lipstickkleur die je helemaal niet staat. Zonde van het geld maar ja : dat gebeurt nu eenmaal. Weggooien dan maar ? Niet echt een optie. Wat doe je dan met je miskopen ?


Allereerst kan je producten, die je niet kan gebruiken, weggeven aan vrienden/mama/tante/... Zij hebben misschien net een ietsje andere tint van huid of hebben een andere smaak en wie weet kan je hen nog wel een pleziertje  doen. zo hoef je helemaal niks weg te smijten.

Heb je een te donkere foundation? In plaats van 'em (waarschijnlijk) nog vol weg te gooien, kan je 'em gebruiken om te contouren. Contouren kan je met poeder doen, maar dus ook met foundation. Het is misschien wat extremer (kijk ook uit voor het cakey-effect!) maar zo hoef je niks weg te smijten.

Een verkeerde kleur blush gekocht ?  Te licht of te donker ? Gebruik 'em als oogschaduw! Het is zonde om een mooie blush in de prullenbak te laten belanden. Wanneer je blush te licht is, kan je 'em makkelijk gebruiken om de kleuren op je ooglid uit te blenden. Heb je een (of meerdere) tint(en) te donker gekocht ? Dan heb je een perfecte kleur om smokey eyes mee te maken. Probleem opgelost !

Concealer ook veel te licht gekocht om de puistjes op je gezicht te bedekken ? Gebruik 'em als highlighter ! Onder je ogen, op je neusbrug of op je jukbeenderen.


Heb ik al miskopen gehad ? Jazeker ! Mijn beste voorbeeld : MAC 'Blushbaby' blush. Bleek dat hij veel te licht was voor mij als blush. Als oogschaduw zou ik 'em ook niet meteen gebruiken (kan wel uiteraard!) maar omdat hij een soort bruinige ondertoon heeft, gebruik ik 'em om te contouren. Miskoop ? Welke miskoop ?

Wat doe jij met miskopen ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Ik doneer alle producten die ik niet gebruik aan mensen met een niet aangeboren handicap :)
    Zij zijn er super blij mee, en ik heb meer plaats in mijn kasten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt een super tof idee en een heel mooi gebaar :D

      Verwijderen