maandag 18 augustus 2014

Beauty door de jaren heen

Beauty(producten) zijn niet alleen van deze tijd, ze hebben al jaren bestaan. Al vanaf het oude Egypte waren er mensen (meestal de vrouw van de farao's) die van die beautytips hadden. Met dat gezegd zijnde : hoe zit het met de beautytricks van vroeger en nu? Worden ze nog steeds gebruikt of zijn er andere opgedoken ? Dat kom je vandaag te weten.


1. Lieke van Lexmond


Cleopatra was dé vrouw met beautytricks. Ze was naar het schijnt een beeldschone vrouw (was er zelf niet bij dus ik geloof anderen op hun woord) en daar had ze ook een paar geheimpjes voor. Wat dacht je van een melkbad met honing ? Honing wordt al lang gebruikt als masker om je gezicht enorm zacht te maken. Doe het in bad en je hebt geen body lotion meer nodig.

Gebruik ik deze ? Jazeker ! Nu niet in bad maar af en toe eens een honingmasker doet wonderen !

2. Julia Roberts


Je kan meer met olijfolie dan bakken alleen. Julia Roberts weekt haar handen wekelijks in olijfolie om ze gehydrateerd te houden. Links zie je de Griekse godin Athena, die de eerste olijfboom plantte en zo de mensen voorzag in olijfolie.

Olijfolie gebruik ik nu niet onmiddellijk als handmasker maar af en toe mijn conditioner eens vervangen door wat olijfolie, kan nooit kwaad.

3. Kate Moss


Van komkommer wisten we al een tijdje dat deze een hele goede werking heeft op je huid. Maar wist je dat ze dat in de Middeleeuwen ook al wisten ? Komkommerextracten zaten namelijk al in hun huidverzorgingsproducten en dit om dezelfde reden zoals Kate Moss komkommer gebruikt : om je huid strak te houden.

Zelf gebruik ik ook graag producten met komkommer, mijn huid reageert er nu eenmaal goed op. Ook voor de zwelling onder mijn ogen weg te krijgen, is ijskoude komkommer de ideale oplossing.

4. Michelle Obama


Wenkbrauwen framen je gezicht en dat weet de MUA van The First Lady ook. Om haar ogen te accentueren, koos de MUA om de wenkbrauwen van Michelle dun te maken. Ook Greta Garbo (Zweedse actrice) koos hiervoor; zo kwamen haar ogen mooier uit.

Welke 'oude' beautytruc gebruik jij nog steeds?

Stay gorgeous !

Anke

  bron

0 reacties:

Een reactie posten